تاریخ انتشار : سه شنبه 5 مرداد 1400 - 10:59
کد خبر : 32135

عادی انگاری کرونا در ادارات و بانک‌های اهواز

عادی انگاری کرونا در ادارات و بانک‌های اهواز
اگر همه به صحبت‌های کارشناسان در حوزه بهداشت توجه می‌کردند قطعا امروز وضعیت شیوع بیماری متفاوت بود.

جیب نیوز– رئیس مرکز بهداشت غرب اهوازگفت: میزان مراجعات به مراکز خصوصی نیز بالاتر رفته است بنابراین ویروس در جامعه فعال است. از طرفی میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، دکتر مهران احمدی بلوطکی افزود: در حال حاضر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در غرب اهواز تقریبا به ۵۰ درصد رسیده است در حالی که دو ماه پیش، بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد بود. اکنون میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مناطق حاشیه‌ای نیز ۳۰ درصد است.
وی با تاکید بر لزوم وجود تهویه مناسب در ادارات، ادامه داد: در حال حاضر میزان رعایت پروتکل‌ها در ادارات و بانک‌ها کاهش یافته است به گونه‌ای که میزان رعایت پروتکل‌ها در بانک‌ها از ۹۵ درصد به کمتر از ۷۰ درصد رسیده است.
رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز خاطر نشان کرد: اگر همه به صحبت‌های همکاران ما در حوزه بهداشت توجه می‌کردند قطعا امروز وضعیت شیوع بیماری متفاوت بود.
وی گفت: کاهش دستورالعمل‌های بهداشتی همزمان با برگزاری تجمعات، مسافرت‌ها و گرمای هوا و حضور در محیط‌های بسته موجب این شرایط شد؛ امیدواریم این وضعیت به گونه‌ای مدیریت شود که درگیر موج دیگری نشویم.
احمدی‌بلوطکی خاطر نشان کرد : در این شرایط، تنها راهکار کنار گذاشتن ساده‌انگاری است و همه نهاد‌ها و سازمان‌ها نیز باید با همه ظرفیت پای کار بیایند.
احمدی‌بلوطکی تصریح کرد: اکنون تردد‌های غیر ضروری یکی از چالش‌های اساسی ما است. از مردم خواهش می‌کنیم نشست‌های دورهمی را حذف کنند. بسیاری از افراد علامت‌دار هستند، اما تصور می‌کنند که این علائم مربوط به بیماری‌های دیگری است و در این دورهمی‌ها حضور می‌یابند و دیگران را آلوده می‌کنند.
رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز ادامه داد: در سوش دلتا دامنه علائم بسیار بیشتر است؛ اوایل شیوع کرونا می‌گفتیم تب، سرفه و تنگی نفس علائم کرونا هستند، اما اکنون می‌گوییم آبریزش بینی هم از علائم ابتلا به کرونا است بنابراین هر علامت گوارشی، تنفسی و موارد دیگر می‌تواند نشانه‌ای از ابتلا به کرونا باشد. در این شرایط طرح کردن بیماری دیگری جز کرونا، مسیر اشتباهی است و ممکن است در این مسیر، یک فرد به خود و دیگران صدمه بزند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.