تاریخ انتشار : یکشنبه 14 مرداد 1397 - 15:34
کد خبر : 5230

ریزش حباب سکه نرخ آن را به ۳ میلیون و ۶۵۹ هزار رساند

ریزش حباب سکه نرخ آن را به ۳ میلیون و ۶۵۹ هزار رساند

امروز(یکشنبه) ریزش حباب قیمت انواع مسکوکات طلا برای دومین روز متوالی با رسیدن به نرخ سه میلیون و ۶۵۹ هزار تومان ادامه یافت و بازار با امیدواری به استقبال بسته جدید ارزی رفت که قرار است پس از تصویب در دولت امشب به اطلاع عموم مردم برسد. به گزارش  ایرنا، بهای هر قطعه سکه تمام

امروز(یکشنبه) ریزش حباب قیمت انواع مسکوکات طلا برای دومین روز متوالی با رسیدن به نرخ سه میلیون و ۶۵۹ هزار تومان ادامه یافت و بازار با امیدواری به استقبال بسته جدید ارزی رفت که قرار است پس از تصویب در دولت امشب به اطلاع عموم مردم برسد.
به گزارش  ایرنا، بهای هر قطعه سکه تمام طرح جدید در ساعت ۱۴ امروز با ۶۰ هزار تومان کاهش نسبت به پایان معاملات دیروز به سه میلیون و ۶۵۹ هزار تومان رسید؛ بهای سکه امروز حتی برای ساعاتی به محدوده سه میلیون و ۵۸۰ هزار تومان نیز رسیده بود.
هر قطعه سکه تمام بهار آزادی نیز بیشترین کاهش قیمت را در بین سایر مسکوکات تجربه کرد و با افت ۲۰۰ هزار تومانی، در سه میلیون و ۳۰۵ هزار تومان به خریداران عرضه شد و هر نیم سکه با ۷۰ هزار تومان کاهش، یک میلیون و ۷۷۳ هزار تومان در بازار به فروش رفت.
معامله گران هر ربع سکه را با ۲۰ هزار تومان افت، ۹۲۲ هزار تومان و هر سکه گرمی را با ۱۰ هزار تومان عقبگرد، ۵۰۱ هزار تومان فروختند.
هرچند بهای جهانی هر اونس طلا امروز به دلیل تعطیلی بازارها در رقم ۱۲۱۳ دلار و ۵۸ سنت ثابت بود اما بهای هر گرم طلای خام ۱۸ عیار با ۱۵ هزار و ۴۷۰ تومان کاهش، ۲۸۰ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت گذاری شد.
به گفته ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران، باوجود افت بهای انواع مسکوکات طلا در بازار، قیمت هر قطعه سکه تمام هنوز ۸۰۰ هزار تومان حباب دارد.
وی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، علت اصلی کاهش قیمت سکه در دو روز گذشته را واکنش بازار به تصمیم دولت برای اعمال سیاست های جدید ارزی دانست که قرار است امروز در دولت تصویب و اعلام شود.وی با ابراز خرسندی از اینکه آرامش به بازار مسکوکات طلا بازگشته است، بخشی از آن را ناشی از وارد نشدن نقدینگی های سرگردان به این بازار در چند روز گذشته عنوان کرد و گفت: آنهایی که در هفته های گذشته برای تبدیل سرمایه های خود به سکه، طلای آب شده و ارز به بازار مراجعه می کردند، فعلا دست نگه داشته اند.
محمدولی اظهار داشت: بازاریان نیز انتظار دارند مردم به اندازه نیاز خود خرید انجام دهند تا بازار طلا و سکه متلاطم و غیرعادی نشود.
این فعال صنف طلا و جواهر افزود: فعالان اقتصادی انتظار دارند در شرایطی که کشور در آستانه اعمال تحریم ها قرار دارد، دولتمردان و تصمیم گیرندگان کشور با سیاست ها و مدیریت درست، اجازه ندهند برخی از این شرایط و وضعیت جدید سوء استفاده کند.وی درباره اینکه گفته می شود، بسیاری در روزهای اخیر در بازار سکه، فروشنده شده اند، اظهار داشت: در هفته ها و ماه های گذشته برخی افراد عادی به دلایل فضاسازی های روانی برای خرید سکه، طلای آب شده و ارز به بازار مراجعه کردند و اکنون که قیمت ها رو به کاهش است، از ترس می خواهند موجودی خود را بفروشند زیرا احساسشان این است که یا سود خوبی نمی برند و یا در آینده زیان می کنند.رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد: سیاست های جدید ارزی در صورتی بر کاهش تلاطمات بازار اثرگذار است که نه تنها خوب اجرا شود بلکه دولت نیز به تعهداتش به موقع عمل کند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.