تاریخ انتشار : سه شنبه 6 شهریور 1397 - 10:17
کد خبر : 6321

روابط تجاری منطقه آزاد ارس با ترکیه افزایش می‌یابد

روابط تجاری منطقه آزاد ارس با ترکیه افزایش می‌یابد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: با احداث فرودگاه و خط آهن جلفا – چشمه ثریا – ترکیه، روابط تجاری منطقه آزاد ارس با ترکیه افزایش می‌یابد. به گزارش ایسنا، محسن نریمان در دیدار و مذاکره با آژانس توسعه آناتولی شمال شرقی ترکیه در تبریز (هیات آژانس کوداکا) با اشاره به برنامه‌های جدی در منطقه

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: با احداث فرودگاه و خط آهن جلفا – چشمه ثریا – ترکیه، روابط تجاری منطقه آزاد ارس با ترکیه افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، محسن نریمان در دیدار و مذاکره با آژانس توسعه آناتولی شمال شرقی ترکیه در تبریز (هیات آژانس کوداکا) با اشاره به برنامه‌های جدی در منطقه آزاد ارس برای افزایش روابط با کشورهای دوست و همسایه، اظهار کرد: اقدامات لازم از جمله تقویت و احداث راه‌های زمینی و هوایی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی با ترکیه درحال انجام است.

وی با اشاره به برنامه‌های زیربنایی منطقه آزاد ارس در حوزه تزانزیت، بیان کرد: با همکاری وزارت راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و مناطق آزاد ارس و ماکو، مطالعات خط آهن جلفا – چشمه ثریا – ترکیه در حال اجرا است.

وی به ظرفیت‌های ارس در زمینه سرمایه گذاری شرکت‌های ترک، اشاره کرد و گفت: مزیت‌های قانونی و مشوق‌های ارایه شده در منطقه آزاد ارس، موجب فعالیت سرمایه‌گذارانی از کشورهای آذربایجان، ارمنستان و ترکیه در ایران شده است.

نریمان با بیان این که طرح توجیهی فرصت‌های سرمایه گذاری در ارس برای ارایه به فعالان اقتصادی ترکیه آماده شده است، اظهار کرد: با آغوش باز آماده تعریف فرصت‌های جدید سرمایه گذاری و بررسی آن در کار گروه‌های مشترک اقتصادی هستیم.

وی اضافه کرد: وضعیت صنعتی و تجاری و موقعیت استراتژیک جغرافیایی ارس به اهداف کوداکا نزدیک است و می‌توانیم همکاری‌های مشترک تجاری و صنعتی را در برنامه کاری دو سازمان قرار دهیم.

وی تاکید کرد: جاذبه‌های گردشگری ارس، زمینه خوبی برای جذب سرمایه گذاران صنعت توریسم ایجاد کرده است.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ارس همچنین در این نشست با اشاره به اهداف مشترک ایران و ترکیه در حوزه اقتصاد، گفت: هر دو کشور ترکیه و ایران سیبل حملات آمریکا در موضوع تحریم‌ها شده‌اند و برای مقابله با این تحریم‌ها باید همکاری بیشتری باهم داشته باشیم. مسئول هیات آژانس توسعه آناتولی شمال شرقی ترکیه ( کوداکا ) نیز هدف از این سفر را استفاده از پتانسیل‌های مشترک اقتصادی دو کشور دانست و آمادگی این هیات را برای سرمایه گذاری در حوزه‌های معدن، بهداشت و درمان اعلام کرد.

گفتنی است؛ هیات آژانس توسعه آناتولی شمال شرقی ترکیه ( کوداکا ) با حضور در دفتر تبریز سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس با رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس دیدار کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.