تاریخ انتشار : یکشنبه 21 مرداد 1397 - 10:40
کد خبر : 5642

رشد بیش از حد انتظار اقتصاد ژاپن

رشد بیش از حد انتظار اقتصاد ژاپن

اقتصاد ژاپن پس از رشد منفی دوره قبل، در سه ماهه دوم سال جاری رشدی ۱.۹ درصدی را تجربه کرده است. مصرف خانوارها بزرگ ترین نیروی محرک رشد اقتصاد این کشور بوده است. با این حال تنش‌ها بر سر مسائل تجاری به عنوان بزرگ ترین ریسک بر سر راه توسعه صادرات و چشم انداز سرمایه‌گذاری

اقتصاد ژاپن پس از رشد منفی دوره قبل، در سه ماهه دوم سال جاری رشدی ۱.۹ درصدی را تجربه کرده است.

مصرف خانوارها بزرگ ترین نیروی محرک رشد اقتصاد این کشور بوده است. با این حال تنش‌ها بر سر مسائل تجاری به عنوان بزرگ ترین ریسک بر سر راه توسعه صادرات و چشم انداز سرمایه‌گذاری در این کشور محسوب می‌شود. رشد این فصل ژاپن بیشتر از ۱.۴ درصدی است که قبلا پیش بینی می‌شد.

در سه ماهه نخست سال، اقتصاد ژاپن با ثبت عملکردی نومیدکننده، رشد منفی ۰.۹ درصدی را به ثبت رسانده بود. انتظار می‌رود روند رو به رشد کنونی اقتصاد ژاپن در سه ماهه سوم سال نیز ادامه داشته باشد اما احتمالا نرخ رشد کند خواهد شد. در مقایسه با مدت مشابه قبل، تولید ناخالص داخلی ۰.۵ درصد رشد داشته است که ۰.۲ درصد بشتر از پیش‌بینی‌ها است. مصارف خانوارها ۶۰ درصد بار این رشد را بر دوش کشیده است که ۳ برابر بیشتر از پیش بینی‌ها به شمار می رود. هم چنین مخارج سرمایه‌ای که دومین عامل مهم رشد این فصل اقتصاد ژاپن بوده است رشدی ۱.۷ درصدی داشته است. از طرف دیگر تقاضای خارجی که برابر اختلاف بین صادرات و واردات است در مقایسه با سه ماهه نخست سال، رشد منفی ۰.۱ درصدی داشته است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.