تاریخ انتشار : یکشنبه 24 تیر 1397 - 10:52
کد خبر : 3979

دولت آمریکا تحریم های شرکت زد تی ای چین را لغو کرد

دولت آمریکا تحریم های شرکت زد تی ای چین را لغو کرد

وزارت بازرگانی آمریکا ممنوعیت فروش محصولات شرکت های آمریکایی به شرکت چینی زد تی ای را لغو کرد. به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، وزارت بازرگانی آمریکا ممنوعیت فروش محصولات شرکت های آمریکایی به شرکت چینی زد تی ای را لغو کرد و به دومین شرکت بزرگ چینی تولید کننده تجهیزات مخابراتی اجازه داد

وزارت بازرگانی آمریکا ممنوعیت فروش محصولات شرکت های آمریکایی به شرکت چینی زد تی ای را لغو کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، وزارت بازرگانی آمریکا ممنوعیت فروش محصولات شرکت های آمریکایی به شرکت چینی زد تی ای را لغو کرد و به دومین شرکت بزرگ چینی تولید کننده تجهیزات مخابراتی اجازه داد فعالیت های تجاری خود با شرکت های آمریکایی را از سر بگیرد.

وزارت بازرگانی آمریکا این تحریم ها را مدت کوتاهی پس از آن برداشت که شرکت زد تی ای در اجرای مصالحه خود با دولت آمریکا، ۴۰۰ میلیون دلار در یک بانک آمریکایی به عنوان وثیقه سپرده گذاری کرد. بر اساس این مصالحه که ماه گذشته میلادی به دست آمد، شرکت زد تی ای همچنین یک میلیارد دلار جریمه به خزانه داری آمریکا پرداخت کرده است.

ویلبور راس، وزیر بازرگانی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: «این وزارتخانه همچنان مراقب است و ما از نزدیک فعالیت های شرکت زد دی ای را رصد می کنیم تا از اجرای قوانین و مقررات دولت آمریکا توسط این شرکت اطمینان حاصل کنیم.» به گفته راس، مفاد این مصالحه که سختگیرانه ترین مصالحه در یک پرونده اینچنینی به شمار می رود، به وزارت بازرگانی آمریکا اجازه می دهد تا از امنیت ملی آمریکا حفاظت کند.

به گفته مقامات وزارت بازرگانی آمریکا، شرکت زد تی ای، ا در مورد توبیخ ۳۵ نفر از کارکنانش که در انتقال غیرقانونی محصولات آمریکایی به ایران و کره شمالی دست داشتند، اطلاعات نادرستی به دولت آمریکا ارائه کرده بود.

شرکت زد تی ای، در سال ۲۰۱۷ نیز مجبور شده بود به دلیل نقض تحریم های آمریکا علیه ایران ۸۹۲ میلیون دلار به دولت آمریکا جریمه پرداخت کند.

پس از انتشار خبر لغو تحریم های امریکا علیه شرکت زد تی ای، ارزش سهام آن در بورس هنگ کنگ شاهد رشد حدودا ۲۴ درصدی بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.