تورم بهاری تخم‌مرغ بیش از ۵۶ درصد شد

تخم‌مرغ خوراکی در بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته با ۵۶.۳ درصد افزایش قیمت مواجه بوده است. به همین ترتیب مرغ گوشتی نیز طی دوره مذکور با ۴.۴ درصد افزایش قیمت همراه بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس گزارش منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران شاخص کل قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری‌های صنعتی کشور در بهار سال جاری به ۲۷۸٫۱ رسید که نسبت به فصل بهار سال گذشته ۱۰٫۹۷ درصد افزایش داشته است.

تورم محصولات مرغداری‌ در بهار ۱۳۹۷ نسبت به زمستان ۱۳۹۶ (تورم نقطه به نقطه) معادل منفی ۶٫۹۶ درصد بوده است. همچنین تورم در چهار فصل منتهی به بهار ۱۳۹۷ نسبت به چهار فصل منتهی به بهار ۱۳۹۶ (تورم سالانه) معادل ۱۳٫۲۸ درصد بوده است.

در بین گروه‌های اصلی، شاخص گروه مرغ در بهار سال جاری به ۲۸۸٫۵ رسیده که نسبت به فصل قبل ۵٫۸ درصد کاهش و نسبت به بهار سال ۱۳۹۶ معادل ۲٫۶ درصد رشد داشته است. مرغ گوشتی در بهار سال جاری نسبت به بهار سال گذشته با ۴٫۴۹ درصد افزایش قیمت همراه بوده است. شاخص گروه تخم مرغ نیز در بهار سال ۱۳۹۷ به ۲۴۳٫۸ واحد رسیده که نسبت به زمستان سال ۱۳۹۶ معادل ۹٫۸ درصد کاهش و نسبت به بهار سال ۱۳۹۶ حدود ۳۶ درصد افزایش داشته است.

تخم مرغ خوراکی در بهار سال جاری نسبت به بهار سال ۱۳۹۶ با ۵۶٫۳ درصد افزایش قیمت و نسبت به زمستان سال گذشته با ۸٫۸ درصد کاهش قیمت مواجه بوده است. بررسی آمارها نشان می‌دهد در بهار سال جاری به غیر از دو استان تهران وسیستان و بلوچستان، در دیگر استان‌های کشور قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری‌های صنعتی کشور نسبت به زمستان سال گذشته با کاهش قیمت همراه بوده است.

بیشترین میزان کاهش قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری‌های صنعتی کشور در بهار ۱۳۹۷ نسبت به زمستان ۱۳۹۶ معادل ۱۶٫۵ درصد و به استان اردبیل مربوط است. در بهار سال جاری قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری‌های صنعتی کشور در استان تهران نسبت به بهار سال گذشته با افزایش بیش از ۵۲ درصد مواجه بوده است.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا