تاریخ انتشار : شنبه 6 مرداد 1397 - 18:27
کد خبر : 4775
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای برنامه‌های رییس کل بانک مرکزی اعلام شد بسته هستند

برنامه‌های رییس کل بانک مرکزی اعلام شد

برنامه‌های رییس کل بانک مرکزی اعلام شد

رییس کل بانک مرکزی در مراسم معارفه خود برنامه‌هایش برای اقتصاد کشور و نظام بانکی را اعلام کرد. به گزارش خبرنگار جیب نیوز، عبدالناصر همتی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه رییس کل بانک مرکزی که با حضور اسحاق جهانگیری؛ معاون اول رییس جمهوری و جمعی از مدیران ارشد نظام بانکی کشور برگزار شد،

رییس کل بانک مرکزی در مراسم معارفه خود برنامه‌هایش برای اقتصاد کشور و نظام بانکی را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار جیب نیوز، عبدالناصر همتی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه رییس کل بانک مرکزی که با حضور اسحاق جهانگیری؛ معاون اول رییس جمهوری و جمعی از مدیران ارشد نظام بانکی کشور برگزار شد، گفت: معاون اول رییس جمهور در سخنان خود اشاره کرد که بنده در چه شرایط سختی این سمت را دریافت کرده‌ام، اما من آماده‌ام برای کشور، دولت و مردم اقدامات مثبتی انجام دهم.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی ستون اقتصادی کشور است، اظهار داشت: همگام با اقتصاد کشور برنام‌هایی عملیاتی خواهد شد و تاب آوری کشور در این شرایط بسیار ضروری است. همتی با اشاره به تحریم‌ها گفت: تحریم‌ها فرصتی برای ارتقا توان کشور است و وضعیت بازار ارز، عدم ترازنامه بانک‌ها، بی‌تدبیری در سیاست‌های پولی و سردرگمی از مشکلات موجود است.

همتی با اشاره به برنامه‌هایش درباره کنترل بازار ارز گفت: این برنامه‌ها برای کنترل بازار ارز با رییس جمهوری هماهنگ و پس از نهایی شدن به مردم اعلام می‌شود. رییس کل بانک مرکزی اظهار داشت: سیاست صادقانه و ثبات منطبق با درخواست‌های مردم اعلام و اجرایی خواهند شد؛ برای این امر حفظ قدرت ارزی کشور و متناسب با کنترل نرخ تورم و اصلاح ناترازی بانک‌ها و مهار نقدینگی و هدایت آن مدنظر قرار خواهد گفت.

وی ثبات در مطالبات اقتصادی و حذف رانت از نظام بانکی را از برنامه‌هایش اعلام کرد و گفت: در سیاست‌های پولی، بانک مرکزی بر تجربه عملی دهه‌های اخیر تکیه خواهد کرد. همتی ادامه داد: در دوره جدید بانک مرکزی تلاش می‌شود تا پیام آور ثبات و تقویت اعتماد عمومی به سیاست‌گداران باشیم و ثبات قیمت‌ها پیگیری می‌شود و ضمن اذعان به مشکلات موجود، باید تلاش کرد تا از راه‌های صحیح و نظرات کارشناسی استفاده کرد.

رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه باید بازار بین بانکی از شفافیت بیشتری برخوردار شود، ادامه داد: همچنین باید به حذف رانت خواری و فساد توجه ویژه شود و از صاحب نظران می‌خواهم دیدگاه‌های ظیف‌های مختلف را اعلام کنند.

همتی همچنین از برگزاری اولین جلسه با صاحبنظران اقتصادی و بانکی کشور در آینده (یکشنبه هفتم مرداد ماه) خبر داد و از مدیران عامل بانک‌ها نیز تقاضا کرد تا چنین جلساتی برگزار شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.