تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 مهر 1400 - 10:54
کد خبر : 36992

بررسی جرئیات طراحی و ساخت تجهیزات نانویی

بررسی جرئیات طراحی و ساخت تجهیزات نانویی
صفحه اینستاگرام نانو و صنعت ستاد نانو امشب میزبان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات مبتنی بر نانو خواهد بود.

به گزارش جیب نیوزدر لایو صفحه اینستاگرام نانو و صنعت، ستاد نانو امشب چهارشنبه ۱۴مهرماه با موضوع “طراحی و ساخت تجهیزات مبتنی بر نانو (آسیاب، میکسر و راکتور)” میزبان مهندس حمیدرضا کمال آبادی فراهانی، مدیرعامل شرکت سازنده این تجهیزات خواهد بود.

این برنامه، به صورت گفت‌وگوی زنده میان دکتر مهدی رحمانی کارگزار بخش ترویج صنعتی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و مدیرعامل این شرکت برگزار می‌شود.

این شرکت دانش‌بنیان در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات صنایع نفت، نیروگاهی و آزمایشگاهی فعالیت می‌کند و عمده زمینه فعالیت آن در حوزه‌های  طراحی و ساخت تجهیزات آزمایشگاهی و صنعتی مانند آسیاب گلوله‌ای سیاره‌ای، توربو میکسر، طراحی و ساخت راکتورها و مخازن تحت فشار، طراحی، ساخت و تعمیر مبدل‌های حرارتی و ساخت قطعات صنعتی از آلیاژهای استراتژیک مانند پایه نیکل، کبالت و تیتانیوم است.

یکی از مهمترین روش‌های فرآوری مواد پودری روش آسیاب‌کاری است که کاربردهای فراوانی نیز در صنایع مختلف پیدا کرده است. با استفاده از دستگاه‌های ساخت این شرکت می‌توان علاوه بر آسیاب‌کاری، فرآیندهای دیگر نظیر آلیاژسازی مکانیکی را نیز انجام داد. همچنین می‌توان ابعاد ذرات را دستخوش تغییر کرد.

برای این منظور تاکنون آسیاب‌های مختلفی با مکانیزم‌های متفاوت در این شرکت ساخته شده‌ است که نمونه آن آسیاب بلوطی (میکسر میل) تولیدی این شرکت، برای پودر کردن مواد ترد، سخت و همچنین مواد فیبری و نرم در حد میکرون و نانومتر استفاده می‌شود. آسیاب “بید میل” از دیگر محصولات این شرکت است که برای آسیاب کردن مواد در حالت مرطوب و یا ذرات جامد معلق در مایع (سوسپانسیون) تا حد میکرون و نانومتر استفاده می‌شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.