تاریخ انتشار : شنبه 12 مرداد 1398 - 12:38
کد خبر : 17733

اینترنت پرسرعت در پروازهای داخلی راه‌اندازی می‌شود

اینترنت پرسرعت در پروازهای داخلی راه‌اندازی می‌شود

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: به علت توسعه تلفن‌های هوشمند، دسترسی به اینترنت پرسرعت امروز از مهم‌ترین شاخص‌های جهانی در کسب رضایت مسافران در انواع مدل‌های حمل و نقل است.

شهرام آدم‌نژاد امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به رشد فناوری و اینترنت، ‌نیاز مسافران به وجود اینترنت ماهواره‌ای در انواع مدل‌های حمل و نقل شامل ‌ریلی‌، هوایی و دریایی احساس می‌شود.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امروز به علت توسعه تلفن‌های هوشمند، یکی از الزاماتی که مورد نیاز جدی مسافران است‌، دسترسی به اینترنت پر سرعت است.

وی اظهار کرد: همین نیاز موجب شده است شرکت‌های حمل و نقلی و خصوصاً شرکت‌های هواپیمایی، سرویس اینترنتی را به عنوان مثال طریق «وای فای» به مسافران در حین پرواز ارائه دهند.

آدم‌نژاد تأکید کرد: ‌فراهم‌سازی امکان اتصال اینترنتی تلفن همراه مسافران در حین سفر یکی از مهم‌ترین شاخص‌های جهانی در کسب رضایت مسافران است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی امکان اتصال لحظه‌ای، پهنای باند وسیع و پوشش فراگیر جمعیت در نواحی فاقد سرویس تلفن همراه را از مزایای این فناوری عنوان کرد.

وی اضافه کرد: ‌در حال حاضر شرایط خاص مسیر حرکت قطار‌، هواپیما و‌ کشتی‌ها امکان وجود سرویس تلفن همراه را میسر نکرده است؛ ارتباطات ماهواره‌ای به منظور برقراری سرویس ارتباطات داده در این مدهای حمل و نقلی، راهکاری مهم‌ در این حوزه است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه «امکان‌سنجی‌ تکوین فناوری‌های ارتباطی ماهواره‌ای در مدهای مختلف حمل و نقل»‌ یکی از برنامه‌های اصلی این معاونت است، افزود: ‌‌در حال حاضر شرکت‌های خصوصی داخلی ارائه‌کننده خدمات ماهواره‌ای‌، امکان ارائه خدمات از طریق‌ «های‌هاب» داخل کشور و ماهواره‌ای بین‌المللی را دارا هستند و به جهت امکان‌سنجی اجرای این موضوع در شرکت‌‌های هواپیمایی کشور، رایزنی‌ها با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درحال انجام است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.