تاریخ انتشار : شنبه 29 اردیبهشت 1397 - 9:39
کد خبر : 1165

افزایش ۱۲۴۷ واحدی شاخص بورس

افزایش ۱۲۴۷ واحدی شاخص بورس

در هفته گذشته، داد و ستدها در تالار شیشه‌ای با رشد اکثر شاخص‌های بورس روزهای سبزی را برای سهامداران رقم زد و بر بستر آن شاخص کل بورس با ۱۲۴۷ واحد افزایش نسبت به هفته سوم اردیبهشت ماه مجددا در کانال ۹۴ هزار واحد قرار گرفت. نگاهی دقیق‌تر به فرایند رفتار معاملاتی سهامداران حقیقی و

در هفته گذشته، داد و ستدها در تالار شیشه‌ای با رشد اکثر شاخص‌های بورس روزهای سبزی را برای سهامداران رقم زد و بر بستر آن شاخص کل بورس با ۱۲۴۷ واحد افزایش نسبت به هفته سوم اردیبهشت ماه مجددا در کانال ۹۴ هزار واحد قرار گرفت.

نگاهی دقیق‌تر به فرایند رفتار معاملاتی سهامداران حقیقی و حقوقی در تالار شیشه‌ای مشخص می‌کند که در پایان معاملات هفته منتهی به ۲۶ اردیبهشت ماه ۹۷ شاخص کل بورس با ۱.۳ درصد افزایش نسبت به هفته سوم اردیبهشت ماه، به رقم ۹۴.۹۴۰ واحد رسیده است.

از سویی دیگر، بر اساس این گزارش، شاخص بازار اول با ۹۱۷ واحد افزایش به رقم ۶۷.۶۱۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم با ۲.۵۰۱ واحد کاهش عدد ۲۱۲.۸۳۲ واحد را تجربه کرد و به این ترتیب شاخص بازار اول با ۱.۷۳۵ درصد افزایش و شاخص بازار دوم با ۱.۱۹ درصد کاهش نسبت به هفته قبل از آن مواجه شدند.

همچنین در پنج روز کاری هفته گذشته، ارزش کل معاملات اوراق بهادار به ۱۷.۹۹۴ میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به هفته قبل از آن ۲۳ درصد افزایش یافته است.

در ضمن تعداد ۷.۵۴۴ میلیون انواع اوراق بهادار در بیش از ۲۷۳ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب ۳۴ و ۱۶ درصد افزایش را نسبت به هفته قبل از آن تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۸۰ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۸۱۹ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت با ۲۷ درصد افزایش نسبت به هفته قبل از آن همراه شد.

به این ترتیب بعد از هفته‌ها، سهامداران تالار شیشه‌ای روزهای نسبتا پر رونقی را در این بازار تجربه کردند که البته با تردید و نگرانی‌های ادامه داری از جهت بازگشت روزهای متزلزل همراه است. به همین دلیل برای تثیبت این وضعیت باید عمق معاملات به صورت بنیادی در بازار سهام بیشتر شود تا با کنترل نوسان در داد و ستدها روند رو به رشد بورس ادامه‌دار باشد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.