تاریخ انتشار : یکشنبه 13 خرداد 1397 - 12:02
کد خبر : 2022

ادامه همکاری شرکت ها روسی با ایران

ادامه همکاری شرکت ها روسی با ایران

پتر پوشکارو (Petr Pushkarev) تحلیلگر روس کارزار بین المللی موسوم به &#۰۳۹;تله تِرِد&#۰۳۹; (TeleTrade) از ارتقای روابط تجاری ایران و روسیه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: شرکت های روسی فارغ از تحریم های واشنگتن به تجارت در ایران ادامه خواهند داد. به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ پوشکاررو در گزارشی با بیان

پتر پوشکارو (Petr Pushkarev) تحلیلگر روس کارزار بین المللی موسوم به &#۰۳۹;تله تِرِد&#۰۳۹; (TeleTrade) از ارتقای روابط تجاری ایران و روسیه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: شرکت های روسی فارغ از تحریم های واشنگتن به تجارت در ایران ادامه خواهند داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ پوشکاررو در گزارشی با بیان اینکه شرکت های روسی فعال در ایران هم اکنون نیز مشمول تحریم های آمریکا هستند و بنا بر این چیزی برای از دست دادن ندارند، افزود: شرکت های روسی چنان که گویی چیزی رخ نداده است، به سرمایه گذاری های خود در بخش نفت، گاز و انرژی هسته ای ایران ادامه می دهند. آنها نسبت به شرکت های اروپایی چون توتال و ایرباس که کسب و کارهای عمده ای در آمریکا داشته و در فهرست تبادلات آمریکایی قرار دارند، از مزیت قابلیت معامله با ایران برخوردارند.

این تحلیلگر ارشد ادامه داد: شرکت های روسی می توانند به آسانی تهدیدهای واشنگتن را در مورد دریافت تاوان از شرکت هایی که با ایران تجارت کرده یا پروژه هایی را در این کشور اجرایی می کنند، نادیده بگیرند.

پوشکارو اضافه کرد: تجارت روسیه با ایران اکنون تنها دومیلیارد دلار است اما می تواند با افزایش قابل توجهی همراه باشد. با توجه به اینکه ایران و روسیه در سوریه متحدان طبیعی هستند، این امر ردخور ندارد. (شرکت نفتی روسی) روس نفت (Rosneft) قراردادهایی ابتدایی به ارزش ۳۰ میلیارد دلار با ایران دارد و حتی اگر تنها بخش کوچکی از این برنامه ها نه از طرف شرکت های اروپایی بلکه به دست روسیه اجرایی شوند، دستاورد بزرگی برای مسکو خواهد بود.

وی گفت: ‘ دیگر بستر محتمل برای ارتقای سطح ارتباطات تجاری میان تهران و مسکو، قراردادهایی هستند که برای تحویل هواپیماهای مسافربری منعقد شده اند. ایران در نظر داشت تا ۱۰۰ هواپیما از بویینگ و ۲۰ هواپیمای دیگر از کمپانی ای تی آر خریداری کند.

‘ روسیه این بخت را دارد تا در صورتی که تهران با یک یا دو سال انتظار موافقت کند، جت های MC-21 خود را به ایران بفروشد. خط تولید این هواپیماها مرحله آزمایش های پایانی را پشت سر می گذارد’.

تله تِرِد که یک کارگزار بین المللی با بیش از ۲۰۰ شعبه در ۳۰ کشور جهان است، در سال ۱۹۹۴ تاسیس شده است و خدمات مالی ارائه می دهد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هشتم مه (هیجدهم اردیبهشت) با طرح ادعاهای واهی علیه ایران از توافق هسته ای خارج شد و تهدید کرد که تحریم های سختگیرانه ای را علیه این کشوراعمال خواهد کرد.

پس از آن سران آلمان، فرانسه، انگلستان، چین و روسیه دیگر امضاکنندگان برجام با انتقاد از این تصمیم یک جانبه، بارها بر پایبندی خود به این توافقنامه بین المللی تاکید ورزیدند و نشستهایی با ایران و یا بطور چندجانبه برای حفظ آن بدون آمریکا برگزار کردند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.