تاریخ انتشار : سه شنبه 13 آذر 1397 - 12:10
کد خبر : 9831
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای سه گروه از مشمولان تا کنون بسته حمایتی را دریافت کرده اند بسته هستند

سه گروه از مشمولان تا کنون بسته حمایتی را دریافت کرده اند

سه گروه از مشمولان تا کنون بسته حمایتی را دریافت کرده اند

پس از پرداخت بسته حمایتی به خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و کارمندان آموزش و پروش اکنون نوبت به بازنشستگان رسیده است. به گزارش میزان، هیئت وزیران در ۲۷ آبان ماه به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دستورالعمل بسته پرداخت کمک جبرانی و حمایت غذایی

پس از پرداخت بسته حمایتی به خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و کارمندان آموزش و پروش اکنون نوبت به بازنشستگان رسیده است.

به گزارش میزان، هیئت وزیران در ۲۷ آبان ماه به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دستورالعمل بسته پرداخت کمک جبرانی و حمایت غذایی از گروه‌های کم‌درآمد جامعه را تصویب کرد.

بر اساس این دستورالعمل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است برای حمایت غذایی از گروه‌های کم‌درآمد با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور اقدام کند.

طبق اعلام دولت بسته حمایتی با مبلغ میانگین ۲۰۰ هزار تومان به تمام افرادی که حقوق کمتر از ۳ میلیون تومان دارند تعلق می‌گیرد که در این میان خانوارهای تحت پوشش و پشت‌نوبتی کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور از طریق واریز مبلغ به حساب‌های بانکی متصل به یارانه‌های نقدی از این سبد حمایتی بهره‌مند شدند؛ همچنین خانوارهای تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران از طریق حساب متصل به مستمری سرپرست خانوار مشمول سبد حمایت غذایی می‌کنند.

به علاوه سهم ریالی سبد حمایت غذایی در مرحله اول برای هر خانوار یک‌نفره حدود ۱۵۰ هزار تومان و برای یک خانوار دونفره ۲۰۰ هزار تومان و برای یک خانوار سه‌نفره حدود ۲۵۰ هزار تومان و برای یک خانوار چهارنفره ۳۰۰ هزار تومان و برای یک خانوار ۵نفره و بیشتر ۳۵۰ هزار تومان خواهد بود.

تا کنون خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور از طریق واریز مبلغ به حساب‌های بانکی متصل به یارانه‌های نقدی از این سبد حمایتی بهره‌مند شدند.

همچنین توزیع بسته حمایتی به کارمندان آموزش و پرورش تمام شده است و به گفته مسئولان در مرحله بعد نوبت بازنشستگان است.

در این طرح مقرر شده تا خانوار‌های با درآمد ماهانه کمتر از ۳ میلیون تومان از جمله گروه‌های کارگران ساختمانی، قالی‌بافان و شاغلان صنایع دستی، مشاغل آزاد و خویش‌فرمایان و رانندگان بین‌شهری و درون‌شهری، زنبورداران، کارگران باربر، شاغلین کسب و کار‌های خانگی، کارگران کارگاه‌های متفرقه، عشایر و روستاییان، دریافت کنندگان بیمه بیکاری و سایر گروه‌های مشمول توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شناسایی می‌شوند.

به گفته محمدحسن زدا معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی، با توجه به اینکه سیستم پرداختی سازمان تأمین اجتماعی در ماه یک بار است احتمالاً با حقوق پرداخت خواهد شد، احتمال پرداخت ۲۰۰ هزار تومان بسته حمایتی به کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی با حقوق آذر وجود دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.