کاهش قیمت مسکن با ارائه زمین و وام به انبوه ساز‌ان و افزایش سرعت ساخت و ساز

به گزارش دانشجو، محمد قمی نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی در خصوص بازار رها شده مسکن گفت: در قانون اساسی کشورمان پیش‌بینی شده تا دولت امکانات لازم را برای مسکن‌دار شدن مردم فراهم کند که در این زمینه وزارت راه و شهرسازی اقداماتی را انجام و حتی زمین‌هایی را به شرکت‌های تعاونی برای ساخت و ساز داده‌اند البته در زمینه مسکن مهر هم کار‌های بزرگی انجام شده است.

وی افزود: امیدوارم در دوره جدید مدیریتی محمد اسلامی وزیر جدید راه و شهرسازی پروژه‌های مسکن مهر در کشور پایان پذیرفته و شاهد سیاست‌گذاری‌های خوبی در خصوص مسکن باشیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: مسکن مهر توانسته خیلی از مردم را که آرزوی خانه‌دار شدن را برآورده و آن‌ها را از مستأجری رها کند.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی این آمادگی را دارد تا ضمن تخصیص بودجه به وزارت راه و شهرسازی برای ساخت‌وساز مسکن و ایجاد شهر‌های جدید و سیاست‌های تعدیلی در این زمینه اقداماتی را انجام دهد. ضمن اینکه باید در زمینه ارائه تسهیلات و اعطای وام‌های مسکن آن هم براساس شرایط روز کار‌هایی انجام شود.

قمی خاطرنشان کرد: باید مسکن‌هایی که با مدیریت دولتی در نقاط مختلف کشور ساخته شود فکری هم برای تامین زیرساخت‌هایش شود. همچنین در صورت ارائه تسهیلات لازم به انبوه‌ساز و خریدار می‌توان امیدوار بود که دغدغه‌های مردم در این خصوص کاهش یابد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا