تاریخ انتشار : سه شنبه 25 اردیبهشت 1397 - 9:22
کد خبر : 971

اقدام بانکی ایران با هدف مبارزه با تحریم آمریکا

اقدام بانکی ایران با هدف مبارزه با تحریم آمریکا

سفیر کشورمان در آلمان از اقدام ایران برای مبارزه با تحریم‌های آمریکا خبر داد. به گزارش تجارت‌نیوز، علی ماجدی سفیر ایران در آلمان روز دوشنبه گفت دولت ایران اقدامات اولیه را برای تاسیس یک بانک برای معاملات از طریق واحد پول یورو میان ایران و اتحادیه اروپا اتخاذ کرده است. این اقدامات در تلاش برای

سفیر کشورمان در آلمان از اقدام ایران برای مبارزه با تحریم‌های آمریکا خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، علی ماجدی سفیر ایران در آلمان روز دوشنبه گفت دولت ایران اقدامات اولیه را برای تاسیس یک بانک برای معاملات از طریق واحد پول یورو میان ایران و اتحادیه اروپا اتخاذ کرده است.

این اقدامات در تلاش برای حل و فصل مسائل احتمالی مالی صورت گرفته که ممکن است بعد از تصمیم آمریکا به خروج از توافق هسته‌ای روی دهد.

خبرگزاری فارس به نقل از وی گفت: ما منتظر نماندیم تا دیگران این اقدام را اتخاذ کنند و تصمیماتی برای تاسیس یک بانک مبتنی بر یورو برداشتیم. اروپا باید یک بانک یورو تاسیس کند تا به همکاری بانکی با ایران ادامه دهد. قطعا یک بانک که فقط با یورو کار کند خود واحد پول یورو را نیز تقویت خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد ایجاد این بانک به اروپایی‌ها اجازه می‌دهد تا به تجارت با ایران و روسیه ادامه دهند.این دیپلمات ایرانی تلویحا گفت این بانک می‌تواند خصوصی باشد.وی افزود این بانک می‌تواند در آلمان مستقر شود.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.