تاریخ انتشار : شنبه 10 آذر 1397 - 15:38
کد خبر : 9696
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای قیمت هر قطعه جوجه یکروزه به ۳ هزار تومان رسید/ هزینه تمام شده تولید مرغ ۷۷۵۰تا ۷۸۰۰تومان بسته هستند

قیمت هر قطعه جوجه یکروزه به ۳ هزار تومان رسید/ هزینه تمام شده تولید مرغ ۷۷۵۰تا ۷۸۰۰تومان

قیمت هر قطعه جوجه یکروزه به ۳ هزار تومان رسید/ هزینه تمام شده تولید مرغ ۷۷۵۰تا ۷۸۰۰تومان

سپیده قاسمی گفت: در پی افزایش قیمت جوجه یکروزه، کنجاله سویا، ذرت، تحمیل هزینه پشت بارنامه و نایاب شدن برخی از ریزمغذی‌ها در روزهای اخیر قیمت مرغ زنده درب مرغداری از ۷۵۰۰ تومان به ۷۷۵۰ تا ۷۸۰۰ تومان افزایش یافته است. سپیده قاسمی با بیان اینکه هم اکنون هر قطعه جوجه یکروزه پس از عبور

سپیده قاسمی گفت: در پی افزایش قیمت جوجه یکروزه، کنجاله سویا، ذرت، تحمیل هزینه پشت بارنامه و نایاب شدن برخی از ریزمغذی‌ها در روزهای اخیر قیمت مرغ زنده درب مرغداری از ۷۵۰۰ تومان به ۷۷۵۰ تا ۷۸۰۰ تومان افزایش یافته است.

سپیده قاسمی با بیان اینکه هم اکنون هر قطعه جوجه یکروزه پس از عبور از دلالان با قیمت ۳ هزارتومان به دست مرغدار می‌رسد، اظهار کرد: قیمت هر کیلوگرم سویا کف بندر از ۲۲۰۰ تومان به ۲۴۰۵ تومان افزایش داشته و با قیمت حداقل ۲۷۰۰ تومان به دست تولید کنندگان می‌رسد.

وی ادامه داد: همچنین کامیونداران هزینه پشت بارنامه را با سوء استفاده از مشکلات مرغداران در تامین نهاده‌ها، افزایش داده اند.

چهارآیین با تاکید بر اینکه هزینه پشت بارنامه از هیچ قاعده ای پیروی نمی‌کند، افزود: هزینه پشت بارنامه تبدیل به قانون نانوشته شده است که مرغداران مجبور به پرداخت آن با هر مبلغی که کامیونداران تعیین می‌کنند، هستند.

وی اضافه کرد: کامیونداران از مرغداران می‌خواهند این مبلغ را قبل از تحویل بار به حسابشان واریز کنند در غیر این صورت حاضر به حمل نهاده‌ها به مرغداری‌ها نیستند.

چهارآیین با انتقاد از زمرمه‌های تعیین قیمت ۹۸۰۰ تومانی ستاد تنظیم بازار برای هر کیلوگرم مرغ جهت مصرف کننده ،گفت: از نظر اتحادیه سراسری به عنوان مرجع کارشناسی در حوزه تولید قیمت هر کیلو لاشه آماده طباخی کمتر از۱۱۵۰۰ تومان برای مصرف کننده منطقی نیست و کمتر از آن سبب زیان انباشته تولید کنندگان و خروج تدریجی آنان از چرخه تولید خواهد شد.

وی ادامه داد: قیمت تعیین شده برای تولید کننده و مصرف کننده باید کارشناسی شده و منصفانه باشد در غیر این صورت نتایج منفی غیرقابل جبرانی برای صنعت مرغ گوشتی کشور به همراه دارد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی مرغداران ایران با یادآوری اینکه در کشور ما برای گوشت مرغ هیچ منبع پروتئینی جایگزین وجود ندارد، افزود: با توجه به اعتقادات و فرهنگ ما مصرف بسیاری از منابع پروتئینی حرام یا مکروه است با این اوصاف نمی‌توان برای مرغ هیچ جایگزینی در نظرگرفت.

چهارآیین تاکید کرد: پیامد عدم توجه به این صنعت و چشم بستن بر روی مشکلات آن کاهش تولید و تهدید امنیت غذایی کشور است که دود آن به چشم مصرف کننده خواهد رفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.