تاریخ انتشار : دوشنبه 5 آذر 1397 - 9:50
کد خبر : 9440
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای جنگ تجاری چین و آمریکا ۰.۸ درصد رشد اقتصاد جهان را کاهش می‌دهد بسته هستند

جنگ تجاری چین و آمریکا ۰.۸ درصد رشد اقتصاد جهان را کاهش می‌دهد

جنگ تجاری چین و آمریکا ۰.۸ درصد رشد اقتصاد جهان را کاهش می‌دهد

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی این هفته اخطار داد که جنگ تمام عیار تجاری بین چین و آمریکا ۰.۸ درصد رشد اقتصاد جهان را تا سال ۲۰۲۱ کند می کند و تاثیر آن بر این دو کشور بیشتر خواهد بود . به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، آمریکا و چین هفته جاری با دیدار

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی این هفته اخطار داد که جنگ تمام عیار تجاری بین چین و آمریکا ۰.۸ درصد رشد اقتصاد جهان را تا سال ۲۰۲۱ کند می کند و تاثیر آن بر این دو کشور بیشتر خواهد بود .

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، آمریکا و چین هفته جاری با دیدار روسای جمهور خود در بوینس آیرس، آخرین فرصت خود را برای آتش بس در جنگ تجاری خطرناک خواهند داشت .

در حالی که رشد جهانی به شدت از درگیری های بین این دو اقتصاد بزرگ ضربه می‌خورد، این تنش‌ها در دیدار ترامپ و زی جینپینگ در حاشیه اجلاس G20 در آرژانتین به بالاترین حد می رسند . اگر توافقی صورت نگیرد، واشنگتن عوارض را بر ۲۰۰ میلیارد دلار واردات چین از ۱۰ درصد در ماه ژانویه تا ۲۵ درصد بالا میبرد . اقتصاددانان یو پی اس در یک یادداشت تحقیقاتی نوشتند:« ما در مورد این اجلاس خوشبین هستیم.

چون فرصتی است برای تعدیل شرایط، ولی عوارضی که تا حالا وضع شده‌اند را پایین نمی آورد» . آنها گفتند که قبل از پایان سال فرصت دارند یک برنامه متفاوت درباره عوارض داشته باشند و زمان رو به پایان است . واشنگتن پکن را متهم کرده عادلانه تجارت نمی کند. در حالی که چین می گوید آمریکا طرفدار حمایت از مصنوعات داخلی است .

کوین لای، تحلیلگر بازارهای سرمایه دایوا گفت:« اگر به هیچ توافقی نرسند، سرمایه‌گذاران باید بدانند دیگر نمی‌توانند از عوارض برای کشاندن چین به پای میز مذاکره استفاده کنند» . او اضافه کرد:« عوارض دارند تبدیل می شوند به بخشی از یک استراتژی بلند مدت تر برای خارج کردن چین از جهانی سازی.به این ترتیب جلوی قدرت اقتصادی آن را می گیرند و به آمریکا مزیت های استراتژیکی بیشتری میدهند» .

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی این هفته اخطار داد که جنگ تمام عیار تجاری بین چین و آمریکا ۰.۸ درصد رشد اقتصاد جهان را تا سال ۲۰۲۱ کند می کند و تاثیر آن بر این دو کشور بیشتر خواهد بود . نارنس بون، رئیس سازمان همکاری و توسعه اقتصادی با اشاره به خبر پیش‌بینی رکود اقتصادی گفت:« تجارت بزرگترین خطر برای دورنمای اقتصادی ماست و نبود گفتگو باعث نگرانی است ».

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.