تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 - 8:12
کد خبر : 9335

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۷/۰۹/۰۳ | سقوط قیمت نفت به زیر ۶۰ دلار

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۷/۰۹/۰۳ | سقوط قیمت نفت به زیر ۶۰ دلار

در حالی که با وجود احتمال در پیش بودن کاهش تولید اوپک، نگرانی ها از مازاد عرضه در بازار در حال افزایش است، قیمت نفت روز جمعه حدود ۸ درصد کاهش داشت و به پایین ترین رقم در طی بیش از یک سال گذشته رسید. به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که

در حالی که با وجود احتمال در پیش بودن کاهش تولید اوپک، نگرانی ها از مازاد عرضه در بازار در حال افزایش است، قیمت نفت روز جمعه حدود ۸ درصد کاهش داشت و به پایین ترین رقم در طی بیش از یک سال گذشته رسید.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که با وجود احتمال در پیش بودن کاهش تولید اوپک، نگرانی ها از مازاد عرضه در بازار در حال افزایش است، قیمت نفت روز جمعه حدود ۸ درصد کاهش داشت و به پایین ترین رقم در طی بیش از یک سال گذشته رسید. این هفتمین کاهش متوالی هفتگی قیمت نفت بود.

عرضه نفت به ویژه از جانب آمریکا سریعتر از رشد تقاضا در حال افزایش است و اوپک به منظور جلوگیری از سقوط بیشتر قیمت نفت احتمالا در نشست روز ۶ دسامبر خود تصمیم به کاهش تولید خواهد گرفت.

اما احتمال کاهش تولید اوپک تاکنون تاثیر چندانی بر قیمت ها نداشته که قیمت نفت از ابتدای ماه نوامبر تاکنون بیش از ۲۰ درصد افت کرده است. قیمت نفت در مسیر ثبت بیشترین افت ماهانه از اواخر سال ۲۰۱۴ تاکنون است.

جنگ تجاری میان آمریکا و چین که از بزرگترین مصرف کنندگان نفت جهان به شمار می روند نیز بر بازار نفت تاثیر گذاشته است.

فیل فلین، تحلیلگر بازار نفت در شیکاگو، با اشاره به مذاکرات هفته آینده بین روسای جمهور آمریکا و چین در حاشیه نشست گروه ۲۰ در آرژانتین گفت: «کند شدن رشد اقتصاد جهانی تاثیر خود را بر بازار نفت گذاشته و ناظران انتظار ندارند مذاکرات تجاری بین دو کشور نتایج چندان مطلوبی داشته باشد… بازار باور ندارد که اوپک با پایین آوردن تولید به حد کافی، می تواند کاهش تقاضا را جبران کند.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با ۳ دلار و ۸۰ سنت، معادل ۶.۱ درصد کاهش به ۵۸ دلار و ۸۰ سنت رسید. دیروز نفت برنت تا رقم ۵۸ دلار و ۴۱ سنت یعنی پایین ترین رقم از اکتبر ۲۰۱۷ افت کرد.

قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات روز جمعه با ۴ دلار و ۲۱ سنت، معادل ۷.۷ درصد کاهش به ۵۰ دلار و ۴۲ سنت رسید که پایین ترین رقم از اکتبر ۲۰۱۷ تاکنون بود.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.