تاریخ انتشار : دوشنبه 28 آبان 1397 - 10:04
کد خبر : 9139
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای چرا کرباسیان برای مدیریت شرکت ملی نفت مجوز گرفت؟ بسته هستند

چرا کرباسیان برای مدیریت شرکت ملی نفت مجوز گرفت؟

چرا کرباسیان برای مدیریت شرکت ملی نفت مجوز گرفت؟

بنابر اذعان منابع خبری ، انتصاب مسعود کرباسیان به عنوان مدیرعامل شرکت ملی نفت از سوی زنگنه با اخذ مجوز های لازم صورت گرفته است . به گزارش جیب نیوز، در حالیکه امروز برخی رسانه ها انتصاب مسعود کرباسیان به عنوان مدیر عامل شرکت ملی نفت را از برخی زوایا مورد نقد قرار دادند اما

بنابر اذعان منابع خبری ، انتصاب مسعود کرباسیان به عنوان مدیرعامل شرکت ملی نفت از سوی زنگنه با اخذ مجوز های لازم صورت گرفته است .

به گزارش جیب نیوز، در حالیکه امروز برخی رسانه ها انتصاب مسعود کرباسیان به عنوان مدیر عامل شرکت ملی نفت را از برخی زوایا مورد نقد قرار دادند اما شواهد و قرائن نشان می دهد انتخاب وزیر پیشین اقتصاد برای پست حساس مدیریت بر شرکت ملی نفت ضمن أخذ مجوزهای لازم از مقامات بالادستی با توجه به پیش زمینه عملکردی و سوابق وی در حوزه نفت و بازرگانی صورت پذیرفته است.

به نظر می رسد ، از انجا که برهه حساس فعلی که با اعمال تحریم های یک جانبه امریکا و هدف گیری به حداقل رساندن صادرات نفت ایران گره خورده ، دیگر زمانی برای ازمون و خطا در مدیریت نهادهای استراتژیک حوزه نفت نیست، در این راستا بنابر تصمیم مقامات مقرر شده تا تصدی شرکت ملی نفت ایران به عنوان نهادی حساس و استراتژیک به فردی سپرده شود که در حوزه نفت و انرژی و بخصوص بازرگانی کارنامه قابل قبولی داشته باشد.

کرباسیان معاونت بازرگانی در وزارت نفت ،معاون بازرگانی خارجی در وزارت بازرگانی،معاونت بازرگانی در وزارت صنایع را در کارنامه کاری خود دارد.
تجارب کرباسیان در وزارت نفت از یک سو و تجربه های بازرگانی خارجی وی می تواند مکملی برای تصدی مدیر عاملی شرکت ملی نفت باشد.

گفتنی است ، وزیر نفت در حکمی، مسعود کرباسیان را برای مدت ۲ سال به عنوان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و معاون وزیر نفت منصوب کرد. متن حکم بیژن زنگنه خطاب به کرباسیان به شرح زیر است:

«با توجه به این‌که در اجرای ماده ۵۰ قانون اساسنامه شرکت ملی نفت ایران، اعضای هیئت مدیره این شرکت، جنابعالی را برای تصدی مدیریت عامل این شرکت پیشنهاد کرده‎اند، لذا با توجه به تعهد، تجارب و سوابق درخشان مدیریتی جنابعالی در سطوح عالی اجرایی و اقتصادی، بدینوسیله با استعانت از خداوند قادر متعال، به استناد اختیارات ناشی از ماده یادشده از اساسنامه شرکت و همچنین مجوز دریافتی، جنابعالی را برای مدت ۲ سال به عنوان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و معاون وزیر نفت منصوب می‎کنم.

زنگنه پیش از این نیز در حکمی، کرباسیان را به عنوان عضو اصلی هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران منصوب کرده بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.