تاریخ انتشار : یکشنبه 27 آبان 1397 - 14:25
کد خبر : 9099

پرداخت وام نوسازی از ۲ هفته دیگر

پرداخت وام نوسازی از ۲ هفته دیگر

بسیاری از خودروسازان امیدوارند که دور جدید افزایش تعرفه‌های وارداتی از سوی دونالد ترامپ لغو شود. به گزارش ایسنا، با توجه به افزایش تنش و جنگ تجاری میان ایالات متحده آمریکا با چین و اروپا، چندماه پیش بود که دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – اعلام کرد که می‌خواهد به‌منظور حمایت از تولیدات داخلی،

بسیاری از خودروسازان امیدوارند که دور جدید افزایش تعرفه‌های وارداتی از سوی دونالد ترامپ لغو شود.

به گزارش ایسنا، با توجه به افزایش تنش و جنگ تجاری میان ایالات متحده آمریکا با چین و اروپا، چندماه پیش بود که دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – اعلام کرد که می‌خواهد به‌منظور حمایت از تولیدات داخلی، جلوگیری از واردات بی‌رویه محصولاتی که در خارج از این کشور تولید می شوند به خاک آمریکا، قصد دارد تعرفه واردات خودرو و قطعات وابسته به آن را به ۲۵ درصد برساند.

بعد از شعله ور شدن آتش جنگ تجاری میان ایالات متحده آمریکا با چین و اروپا، حالا بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان نگران افزایش تعرفه های گمرکی و واردات خودرو به ۲۵ درصد هستند چراکه اعمال این قانون می‌تواند آنها را با ضرر و زیان‌های قابل توجهی مواجه کند و هزینه‌های تمام شده را هم برای تولید کنندگان و هم برای مصرف کنندگان بالا ببرد.

چند روز پیش بود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در جلسه ای با مشاوران اقتصادی و وزیر بازرگانی ایالات متحده آمریکا به این نتیجه رسید که فعلا تا پایان سال جاری میلادی تعرفه های واردات خودرو را افزایش ندهد و تصمیم‌گیری در این مورد را به اوایل سال آینده میلادی موکول کند.

بر اساس گزارش cnbc، حالا خودروسازان بسیاری اعم از شرکت‌های فورد، جنرال موتورز، بی‌ام‌و، دایملر و جنرال موتورز از اعمال قانون افزایش تعرفه های واردات خودروهای تولید شده در خارج از خاک ایالات متحده آمریکا ابراز نگرانی کرده و اعلام کرده اند که امیدوارند دور جدید قانون افزایش تعرفه های گمرکی از سوی ترامپ اجرا نشود چراکه بزرگترین قربانی آن صنایع خودروسازی در جهان خواهند بود.

پیشتر نیز بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان فعال در حوزه بازار خودرو نیز پیش بینی کرده بودند که قانون تعرفه ۲۵ درصدی بر واردات خودرو به معنای حقیقی صنایع خودروسازی آمریکایی و غیر آمریکایی را فلج خواهد کرد چراکه پیشتر کارشناسان انجمن ملی فروشندگان خودرو آمریکا (NADA) پیش‌بینی کرده بودند این تعرفه های جدید حدود ۲ هزار و ۲۷۰ دلار به هزینه‌ی تولید خودروهایی که در آمریکا مونتاژ می‌شوند و ۶ هزار و ۸۷۴ دلار هم به خودروهای تولیدی خارج از آمریکا، اضافه خواهند کرد. به طور کلی، قانون افزایش تعرفه های واردات خودرو می تواند هزینه‌های هنگفتی را بر مصرف کنندگان نهایی و مشتریان خودرو در بازارهای جهانی تحمیل کند که این در نهایت به روند نزولی صنعت خودروسازی منجر خواهد شد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.