تاریخ انتشار : یکشنبه 27 آبان 1397 - 9:44
کد خبر : 9075
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای توقف صادرات بیش از ۵۰ هزار تن روی دپو شده! بسته هستند

توقف صادرات بیش از ۵۰ هزار تن روی دپو شده!

توقف صادرات بیش از ۵۰ هزار تن روی دپو شده!

رئیس هیات مدیره انجمن صادرکنندگان سرب و روی از توقف صادرات سرب و روی در چهار ماه گذشته خبر داد و علت آن‌را تصمیم دولت مبنی بر تامین بازار داخل اعلام کرد. رئیس هیات مدیره انجمن صادرکنندگان سرب و روی – در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که بیش از ۵۰ هزار تن روی در

رئیس هیات مدیره انجمن صادرکنندگان سرب و روی از توقف صادرات سرب و روی در چهار ماه گذشته خبر داد و علت آن‌را تصمیم دولت مبنی بر تامین بازار داخل اعلام کرد.

رئیس هیات مدیره انجمن صادرکنندگان سرب و روی – در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که بیش از ۵۰ هزار تن روی در کارخانه‌ها دپو شده است، اظهار کرد: توقف صادرات باعث شده کارخانه‌ها برای پرداخت حقوق کارگران و تامین مواد اولیه خود دچار مشکل شوند تا جایی که برخی واحدها در آستانه تعطیلی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: مرداد ماه امسال دولت تصمیم گرفت سرب و روی نیز در بورس کالا عرضه شود که این تصمیم مخالفت تولیدکنندگان را در پی داشت چرا که تنها ۱۶ واحد از مجموع ۸۳ تولیدکننده فلز روی در کشور، عضو بورس کالا بودند و فرآیند عضویت در بورس کالا نیز حدود دو ماه طول می‌کشد.

به گفته حسینقلی، در نهایت واحدهای تولیدی بزرگ محصولات خود را در بورس عرضه کردند اما در پی جلسات متعدد انجمن سرب و روی با وزارت صنعت، معدن و تجارت، واحدهای عرضه‌کننده سرب و روی در بورس کالا مجاز شدند که چهار برابر مقداری که در بورس عرضه دارند، صادر کنند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.