تاریخ انتشار : یکشنبه 27 آبان 1397 - 8:55
کد خبر : 9069

آغاز تولید محصولات خوروساز آمریکایی تسلا در چین

آغاز تولید محصولات خوروساز آمریکایی تسلا در چین

شرکت آمریکایی تسلاموتورز علی‌رغم جنگ تجاری چین با آمریکا، ثبت سفارش نخستین خودروی تولیدی در کارخانه خود در چین را کلید زد. به گزارش ایسنا، با توجه به افزایش روزافزون استقبال از خودروهای برقی و الکتریکی در جهان، شرکت‌های بسیاری به دنبال توسعه، طراحی و تولید این خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست هستند تا

شرکت آمریکایی تسلاموتورز علی‌رغم جنگ تجاری چین با آمریکا، ثبت سفارش نخستین خودروی تولیدی در کارخانه خود در چین را کلید زد.

به گزارش ایسنا، با توجه به افزایش روزافزون استقبال از خودروهای برقی و الکتریکی در جهان، شرکت‌های بسیاری به دنبال توسعه، طراحی و تولید این خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست هستند تا بتوانند سهم قابل توجهی از بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهند.

بر اساس گزارش وب سایت Business Insider، شرکت تسلاموتورز که یکی از بزرگترین و نخستین خودروسازانی که است که تصمیم گرفت تولید خودروهای لوکس و قدرتمند برقی را به مرحله اجرایی و عملی برساند و از یک محصولی که تنها در نمایشگاههای فناوری و خودرو از آن رونمایی می شد، خارج شود.

در اوایل سال جاری میلادی بود که تسلاموتورز با مقامات شانگهای به توافقی در خصوص احداث و راه اندازی یک کارخانه اختصاصی تولید خودروهای تسلا دست یافتند که این نخستین کارخانه این خودروساز خارج از خاک ایالات متحده آمریکا بود. این شرکت بزرگ و جاه طلب با یک سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری کارخانه گیگافاکتوری خود را در چین راه اندازی کرد و حالا به نظر می‌رسد که می خواهد نخستین خودروهای تولیدی خود را در این کارخانه جدید از مشتریان چینی سفارش بگیرد.

مشتریان چینی و طرفداران وسائل برقی در این کشور قادر خواهند بود از این پس با سفارش و ثبت نام خودروی تسلا مدل ۳ و با پرداخت سپرده ای به میزان ۱۱۵۳ دلار معدل ۸ هزار یوآن برای خرید محصول موردنظر خود اقدام کنند.

به گفته این خودروساز، نخستین خودروهای تسلا مدل ۳ تولید شده در چین در ماه مارس یا آوریل سال ۲۰۱۹ میلادی به دست مشتریان خواهد رسید.

از آنجایی که چین بزرگترین بازار مصرف‌کنندگان در جهان را داراست، بنابراین بسیاری از شرکت‌های بزرگ در جهان بخصوص خودروسازان و غول‌های تکنولوژی آمریکایی و اروپایی اقدام به احداث کارخانه‌های اختصاصی در خاک این کشور پهناور کرده‌اند تا بتوانند محصولات خود را با هزینه کمتری به تولید برسانند.

سهام تسلاموتورز با اعلام این خبر با افزایش ۱.۶ درصدی به ۳۵۳.۳۹ دلار رسید.

گفته می‌شود سالانه ۲۵۰ هزار دستگاه خودروی تسلا مدل ۳ و مدل Y در کارخانه گیگافاکتوری در شانگهای به مرحله تولید و عرضه برسد.

چین پیشتر اعلام کرده بود که طبق برنامه‌های دقیق و مدون، قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ میلادی تمامی خودروهای تولیدی و مصرفی در این کشور به صورت کامل و صد در صد به خودروهای برقی و الکتریکی تبدیل کند.

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

بنابراین بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.