تاریخ انتشار : دوشنبه 14 آبان 1397 - 8:14
کد خبر : 8610
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای بخش خصوصی نفت ایران را در بازارهای خاکستری منطقه می‌فروشد/ آمریکا هرگز نخواهد توانست صادرات نفت ایران را به صفر برساند بسته هستند

بخش خصوصی نفت ایران را در بازارهای خاکستری منطقه می‌فروشد/ آمریکا هرگز نخواهد توانست صادرات نفت ایران را به صفر برساند

بخش خصوصی نفت ایران را در بازارهای خاکستری منطقه می‌فروشد/ آمریکا هرگز نخواهد توانست صادرات نفت ایران را به صفر برساند

فریدون خاوند با اشاره به توانایی بخش خصوصی در صادرات نفت ایران گفت: بخش خصوصی ایرانی در بورس، بازارهای خاکستری در منطقه پیدا خواهند کرد که به احتمال قوی هدف از عرضه نفت به بخش خصوصی هم فروش در همین بازار است. به گزارش دانشجو ، پس از نخستین عرضه نفت در بورس در یکشنبه

فریدون خاوند با اشاره به توانایی بخش خصوصی در صادرات نفت ایران گفت: بخش خصوصی ایرانی در بورس، بازارهای خاکستری در منطقه پیدا خواهند کرد که به احتمال قوی هدف از عرضه نفت به بخش خصوصی هم فروش در همین بازار است.

به گزارش دانشجو ، پس از نخستین عرضه نفت در بورس در یکشنبه هفته گذشته و خرید حدود ۳۰۰ هزار بشکه نفت خام سبک ایران توسط بخش خصوصی داخلی، ایران نخستین گام برای مقابله با تحریم‌های نفتی را با موفقیت برداشت. این امر با واکنش‌های متفاوتی در فضای رسانه‌ای داخلی و خارجی مواجه شد.

در این راستا فریدون خاوند، کارشناس اقتصادی ساکن پاریس در گفتگو با رادیو بی‌بی‌سی درباره عرضه نفت در بورس انرژی گفت: به هرحال در شرایط کنونی با توجه به وضعیت پیش آمده و شرایطی که به احتمال قریب، بعد از ۱۳ آبان هم تشدید می‌شود، دولت ایران به دست به اقدامات مختلف می‌زند تا از این وضعیت نگران‌کننده‌ای که ایجاد شده، فرار کند و عرضه نفت در بورس به بخش خصوصی یکی از آن کارها است. در حال حاضر دولت فکر می‌کند با توجه به تجربه گذشته این بار از امکانات و مکانیزم‌ها و راه‌هایی می‌تواند استفاده کند که جلو تکرار اشتباه گذشته را بگیرد.

وی در ادامه با بلندپروازانه خواندن ادعای آمریکا مبنی بر به صفر رساندن صادرات نفت ایران گفت: آمریکا در زمینه تحریم‌ها، به خصوص تحریم‌های ایران تجربیات زیادی کسب کرده است. اما در این میان باید گفت که هدف ایالات متحده امریکا در اینکه صادرات نفتی ایران را به صفر تنزل دهد، به نظر من بلند پروازانه است. در کشوری که ۱۵ مرز آبی و خاکی دارد و تجربه‌هایی در زمینه دور زدن تحریم‌ها کسب کرده؛ انجام این کار غیرممکن است.

فریدون خاوند با اشاره به هدف ایران برای فروش نفت در بازارهای منطقه‌ای خاطرنشان کرد: همین بخش خصوصی ایرانی در بورس، بازارهای خاکستری در منطقه پیدا خواهند کرد که به احتمال قوی هدف از عرضه نفت به بخش خصوصی هم فروش در همین بازار است. چون امیدی به بازارهای رسمی و شناخته شده و معاملگران معروف در سطح جهانی نیست اما در سطح منطقه‌ای بازار برای فروش پیدا می‌شود.

این کارشناس اقتصادی در پایان اظهار داشت: سازمان‌هایی که در موقعیت بسیار بسیار بدتری قرار داشتند مثل داعش موفق شدند نفت بفروشند. این مساله هست که امریکا هرگز نخواهد توانست صادرات نفتی ایران را به صفر برساند اما براساس ارزیابی‌های کنونی، ممکن است که صادرات ایران ۱.۵ میلیون بشکه در روز کاهش یابد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.