تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 آبان 1397 - 8:18
کد خبر : 8423
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای واکنش رسانه سلطنتی انگلیس به عرضه موفق نفت در بورس بسته هستند

واکنش رسانه سلطنتی انگلیس به عرضه موفق نفت در بورس

واکنش رسانه سلطنتی انگلیس به عرضه موفق نفت در بورس

در راستای مقابله با تحریم های نفتی آمریکا که از ۱۳ آبان اعمال خواهد شد و همزمان با کاهش صادرات نفت کشورمان در ماه های اخیر، شاهد اجرایی شدن یکی از مهمترین گزینه های مقابله با این تحریم ها یعنی عرضه نفت در بورس از روز یکشنبه این هفته بودیم. در این روز، نخستین عرضه

در راستای مقابله با تحریم های نفتی آمریکا که از ۱۳ آبان اعمال خواهد شد و همزمان با کاهش صادرات نفت کشورمان در ماه های اخیر، شاهد اجرایی شدن یکی از مهمترین گزینه های مقابله با این تحریم ها یعنی عرضه نفت در بورس از روز یکشنبه این هفته بودیم. در این روز، نخستین عرضه نفت در رینگ صادراتی بورس انرژی انجام شد و با همکاری شرکت ملی نفت ایران، مجموعا ۸ محموله ۳۵ هزار بشکه ای نفت خام یعنی مجموعا ۲۸۰ هزار بشکه با قیمت ۷۴.۸۵ دلار به ازای هر بشکه به بخش خصوصی فروخته شد. در نتیجه، ایران توانست نخستین گام برای مقابله با تحریم‌های نفتی را با موفقیت بردارد.

همانطور که انتظار می رفت این موفقیت موجب ناراحتی دشمنان نظام شد و واکنش شدید رسانه‌های بیگانه با راهبری تلویزیون سلطنتی انگلیس را به دنبال داشت. در واقع، ایجاد جو رسانه‌ای سنگین علیه این راهکار ضدتحریمی توسط رسانه‌هایی مانند بی‌بی‌سی فارسی، شبکه من‌وتو، شبکه ایران اینترنشنال و قلم‌به‌مزدهای وابسته به آنها، ابعاد تازه‌ای از ناراحتی دشمن از موفقیت این راهکار برای بی‌اثرکردن تحریم‌های نفتی آمریکا را نشان داد.

*سازوکار شفاف بورس مانع بروز بابک زنجانی‌ها

یکی از نکاتی که رسانه‎های بیگانه سعی کردند از همان لحظات آغازین موفقیت عرضه نفت در بورس انرژی به مخاطبین القا کنند، امکان بروز فساد و ظهور مجدد بابک زنجانی‌ها در سازوکار فروش نفت به بخش خصوصی بود. در همین راستا، بی بی سی فارسی در اولین واکنش خود در گزارش ویدیویی آورده است: «در ابتدای دهه نود خورشیدی نیز که تحریم‌‌های گسترده‌ای علیه صنعت نفت اعمال شد، دولت وقت تصمیم گرفت سازوکار تازه‌ای برای فروش نفت پیدا کند و اتفاقا همین رویکرد در راه‌اندازی بورس انرژی موثر بود. اما در عمل نه تنها بخش خصوصی به میدان نیامد، بلکه زمینه‌ساز فساد کم‌سابقه‌ای شد. پرونده بابک زنجانی، نمونه مشهور فروش نفت خارج از عرف حاکم برای دور زدن تحریم‌هاست».

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.