تاریخ انتشار : شنبه 5 آبان 1397 - 11:47
کد خبر : 8322

پدیدار شدن نشانه های مشکلات در اقتصاد آمریکا

پدیدار شدن نشانه های مشکلات در اقتصاد آمریکا

نیویورک تایمز طی گزارشی با اشاره به پدیدار شدن نشانه های مشکلات اقتصادی در آمریکا نوشت: مهمتر از همه، بازار کسب و کار در حال حاضر تاثیرات عوارض ترامپ و جنگ های تجاری را حس می‌کند. به گزارش تسنیم، نیویورک تایمز طی گزارشی از وضعیت اقتصاد آمریکا نوشت: بازار سهام آمریکا الان به ما نشان

نیویورک تایمز طی گزارشی با اشاره به پدیدار شدن نشانه های مشکلات اقتصادی در آمریکا نوشت: مهمتر از همه، بازار کسب و کار در حال حاضر تاثیرات عوارض ترامپ و جنگ های تجاری را حس می‌کند.

به گزارش تسنیم، نیویورک تایمز طی گزارشی از وضعیت اقتصاد آمریکا نوشت: بازار سهام آمریکا الان به ما نشان می دهد چه چیزی درست بوده ولی خیلی ها توجه نمی کنند . اقتصاد جوشان، نرخ پایین سود و سود فزاینده شرکت ها دیگر کارآمد نیستند و هرگز هم چندان کارآمد نبوده اند .

سود ها همچنان افزایش می یابند ولی دلیل اصلی آن کاهش هزینه ها، تکنولوژی های جدید و کاهش بازار کار است. سود ناشی از این کاهش ها و کارآمدی ها لزوما نشانه خوبی برای رشد اقتصادی یا رشد بازار سهام نیست .

وقایع مین استریت پیش روی ماست: تعداد فزاینده بسته شدن فروشگاه های خرده فروشی و رکود بازار املاک و مستغلات. فقط کافیست در خیابان های نیویورک قدم بزنید. در هر چند قدم فروشگاهی را می‌بینید که به اجاره گذاشته شده است . طی چند سال گذشته شاهد افزایش خرید مشتریان بودیم.

ولی دلیل آن اساسا اعتبارهای بانکی آسان، نرخ پایین سود و حراج ها و تخفیف های بی پایان است. هرچند روزهای اعتبار آسان و سودهای پایین برای مصرف‌کنندگان و بساز بفروش ها به پایان رسیده است . با افزایش نرخ سود و گسترش فعالیت مصرف‌کنندگان، احتمالا شاهد کند شدن و کاهش هزینه‌ها خواهیم بود .

مهمتر از همه، بازار کسب و کار در حال حاضر تاثیرات عوارض ترامپ و جنگ های تجاری را حس می‌کند. قیمت مواد خام اولیه و سایر کالاهای مورد نیاز تولیدکنندگان رو به افزایش است.

با نارضایتی سیاسی در داخل و خارج آمریکا، قطبی شدن واشنگتن، نزدیک شدن به انتخابات میان دوره ای و بی ثباتی وقایع در سراسر دنیا (مثل قتل خاشقجی)، مسلما بازار سهام آشفته می شود . ما بدون شک نیاز به اصلاحات داریم که خیلی طول خواهد کشید. نمی‌توان برای آن زمان تعیین کرد ولی با توجه به تاریخ و وقایع اخیر غیر قابل اجتناب است و الان می‌توانیم نشانه های آن را ببینیم .

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.