تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 آبان 1397 - 14:13
کد خبر : 8241

صادرات برق ارتباطی با تحریم‌های احتمالی ندارد

صادرات برق ارتباطی با تحریم‌های احتمالی ندارد

رضا اردکانیان در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا تحریم ها بر صادرات برقی ایران تاثیر می گذارد یا خیر، اظهار کرد: به دنبال توسعه تبادلات برقی هستیم. هفته پیش جلسه ای در سطح معاونین وزرای نیروی کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان و ایران در مسکو برای سنکرون

رضا اردکانیان در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا تحریم ها بر صادرات برقی ایران تاثیر می گذارد یا خیر، اظهار کرد: به دنبال توسعه تبادلات برقی هستیم. هفته پیش جلسه ای در سطح معاونین وزرای نیروی کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان و ایران در مسکو برای سنکرون کردن سیستم برق سه کشور برگزار شد که نتایج خوبی هم داشت. صادرات برق طبق قراری که با کشورهای همسایه گذاشته شده هیچ تغییری نخواهد کرد و این مساله ارتباطی با تحریم‌های احتمالی ندارد.

وی افزود: جلسه بعدی در ماه دسامبر و در تهران برای مشخص شدن جزئیات کار برگزار خواهد شد. در گام اول به دنبال افزایش امکان تبادل انرژی با جمهوری آذربایجان تا ۶٠٠ مگاوات هستیم و امیدواریم هرچه زودتر امکانات فنی آن فراهم شود.

اردکانیان ادامه داد: در فصل صادرات، به افغانستان، پاکستان و عراق برق صادر می‌کنیم و درصدد هستیم با شکل گرفتن دولت جدید عراق، مذاکرات مفصل‌تری را آغاز کنیم. در حال حاضر ظرفیت ٢ هزار مگاواتی برای صادرات برق داریم.

وزیر نیرو در خصوص موضوع حقابه حوزه زاینده رود هم تصریح کرد: حق‌آبه موضوعی قانونی است و طبق قانون توزیع عادلانه آب، طبیعتا متاثر از وضعیت بارش است؛ امیدواریم با بهتر شدن شرایط نزولات در ماه های پیش رو، این موضوع حل شود.

اردکانیان گفت: در کمتر از دو هفته آینده، جلسه شورای هماهنگی حوزه زاینده رود را برای بررسی این موضوع با حضور نمایندگان کشاورزان برگزار خواهیم کرد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.