تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 آبان 1397 - 14:01
کد خبر : 8239

کاهش شدید درآمد رنو به علت توقف فروش به ایران

کاهش شدید درآمد رنو به علت توقف فروش به ایران

شرکت خودروسازی رنو به علت بحران در بازارهای نوظهور از ترکیه گرفته تا کاهش روابط تجاری با ایران و همچنین سقوط ارزش ارز چندین کشور کلیدی، یک کاهش درآمد، بیش از انتظار تحلیلگران را در سه ماهه سوم گزارش کرد. پس از اینکه این خودروساز فرانسوی اعلام کرد تقاضا برای خودروهای این شرکت در ترکیه،

شرکت خودروسازی رنو به علت بحران در بازارهای نوظهور از ترکیه گرفته تا کاهش روابط تجاری با ایران و همچنین سقوط ارزش ارز چندین کشور کلیدی، یک کاهش درآمد، بیش از انتظار تحلیلگران را در سه ماهه سوم گزارش کرد.

پس از اینکه این خودروساز فرانسوی اعلام کرد تقاضا برای خودروهای این شرکت در ترکیه، آرژانتین و هند کاهش یافته و این وضعیت با خروج از ایران همراه شده است، ارزش سهام رنو به کمترین میزان در ۳ سال گذشته سقوط کرد. کاهش ارزش ارز کشورهایی نظیر برزیل و روسیه از دیگر دلایل فشار بر این خودروساز بود.

همچنین رنو چشم‌انداز بازار در چین را نیز به علت رشد کند اقتصادی که فروش خودرو در این کشور را کم کرده، کاهش داده است.

این نتایج نشان می‌دهد که رنو تا چه میزان به کشورهای در حال توسعه به نسبت دیگر خودروسازان بزرگ وابسته است. روسیه بزرگ ترین بازار رنو و چین چهارمین بازار آن است. همین باعث می‌شود این شرکت به علت تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین و همچنین سیاست خارجی ترامپ که به اقتصادهای کوچک‌تر صدمه زده است، در موقعیتی حساس قرار بگیرد. رنو مجبور شد تا تجارت با ایران را متوقف کند و تحویل خودرو این شرکت به ترکیه در ۳ ماه منتهی به سپتامبر نصف شد.

رنو اعلام کرد این شرکت از ابتدای سال میلادی جاری تقریبا ۱۰۰ هزار خودرو در ایران به فروش رسانده و اکنون به علت تحریم‌های آمریکا تحویل خودرو به این کشور متوقف شده است. کلاتیلد دلبوس، مدیر ارشد مالی این شرکت گفت رنو برای جبران توقف فروش به ایران، بازارهای دیگری در آفریقا نظیر آفریقای جنوبی یافته است.

درآمدهای شرکت رنو ۶ درصد کاهش یافته و به ۱۱.۵ میلیارد یورو رسیده است. این درحالی است که تحلیلگران درآمد ۱۲.۲ میلیارد یورویی را برای آن پیش‌بینی کرده بودند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.