تاریخ انتشار : دوشنبه 30 مهر 1397 - 13:21
کد خبر : 8141

آمریکا از تحریم های گسترده نفت ایران کوتاه آمد؛ شرط آمریکا برای دادن معافیت مالیاتی به خریداران نفت ایران چیست؟

آمریکا از تحریم های گسترده نفت ایران کوتاه آمد؛ شرط آمریکا برای دادن معافیت مالیاتی به خریداران نفت ایران چیست؟

به گزارش دانشجو، استیو منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا در گفتگو با رویترز گفته است دریافت معافیت برای کشور‌های وارد کننده نفت ایران از دوره اوباما سخت‌تر خواهد بود. وی گفت: مشتریان نفتی ایران باید میزان خرید نفت از ایران را بیش از ۲۰ درصدی که در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ برای دریافت معافیت کاهش

به گزارش دانشجو، استیو منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا در گفتگو با رویترز گفته است دریافت معافیت برای کشور‌های وارد کننده نفت ایران از دوره اوباما سخت‌تر خواهد بود.

وی گفت: مشتریان نفتی ایران باید میزان خرید نفت از ایران را بیش از ۲۰ درصدی که در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ برای دریافت معافیت کاهش می‌دادند، کم کنند.

منوچین تصریح کرد: «من انتظار دارم اگر معافیتی بدهیم، کاهش‌ها بسیار چشمگیرتر خواهد بود.»

وی افزود: «قیمت نفت تا این زمان بالا رفته است، از اینرو من فکر می‌کنم بازار نفت روند کاهش صادرات نفت ایران پیش بینی کرده است. من معتقدم این اطلاعات هم اکنون تاثیر خود را بر قیمت نفت گذاشته است.»اظهارات این مقام امریکا دو هفته پیش از اجرایی شدن دوباره تحریم‌های نفتی ایران عنوان شده است.

منوچین اضافه کرد: «من انتظار ندارم که صادرات نفت ایران در ماه نوامبر به صفر برسد، اما انتظار دارم در نهایت به صفر برود… تا اکنون، میزان بسیار چشمگیری صادرات نفت ایران کاهش یافته است.»درحالی‌که ایران معتقد است می‌تواند خسارات شدید اقتصادی از ناحیه تحریم‌های آمریکا را از خود دفع کند، اما منوچین با توجه به خروج کشور‌های بزرگ از بازار ایران از ترس تحریم‌های آمریکا، یک تاثیر چشمگیر بر اقتصاد ایران را پیش‌بینی کرد.وی مدعی شد: «ما شاهد این تاثیرات بوده ایم و پیش‌بینی من این است که به محض اجرای دوباره تحریم‌ها تاثیرات بیشتری ببینیم. در ۲ سال آینده فشار اقتصادی شدیدتری بر ایران وارد خواهد شد.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.