تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مهر 1397 - 19:28
کد خبر : 7970

تلاش ضد ایرانی آمریکا و عربستان و اسرائیل در اجلاس FATF

تلاش ضد ایرانی آمریکا و عربستان و اسرائیل در اجلاس FATF

♨️ منابع آگاه از حاشیه اجلاس در حال برگزاری FATF گفته اند که ایالات متحده آمریکا، عربستان سعودی و اسرائیل به شدت تلاش می کنند به سایر کشورها این گونه القا کنند که بعد از دو دوره تمدید برنامه اقدام و گذشت هشت ماه فقط یک لایحه از چهار لایحه، آن هم مطابق با میل

♨️ منابع آگاه از حاشیه اجلاس در حال برگزاری FATF گفته اند که ایالات متحده آمریکا، عربستان سعودی و اسرائیل به شدت تلاش می کنند به سایر کشورها این گونه القا کنند که بعد از دو دوره تمدید برنامه اقدام و گذشت هشت ماه فقط یک لایحه از چهار لایحه، آن هم مطابق با میل خود ایران نهایی شده و ایران با تاخیرهای طولانی در اقدامات خودش، اعتبار این نهاد را خدشه دار کرده است.

♨️ آنها تلاش دارند این گونه القا کنند که این وضعیت برای اقتدار و حیثیت این نهاد بین المللی سازنده نیست بنابراین اگر اقدامات تقابلی علیه ایران در همین اجلاس برقرار نشود، پیام بدی برای جامعه بین المللی خواهد داشت.

♨️ عربستان سعودی که خود از سوی FATF به دلیل اهمال در انجام توصیه های این نهاد مورد انتقاد قرار گرفته و عضویت دائمی اش پذیرفته نشده است، انتظار دارد که برقراری مجدد اقدامات تقابلی و برگشت محدودیت های اف ای تی اف بر تعاملات بانکی ایران موج خبری فراگیری ایجاد کند و موضوعاتی مثل قتل جمال خاشقجی را به حاشیه براند. همچنین مساله گزارش انتقادی FATF از آن نیز تحت الشعاع موضوع ایران قرار بگیرد و در رسانه ها چندان مطرح نشود.

♨️ از سوی دیگر روسیه، کشورهای اروپایی، چین و هند تلاش می کنند در جبهه ایران بمانند و از خروج ایران از فهرست سیاه FATF حمایت می کنند. آنها در تقابل با جبهه عربستان سعودی، ایالات متحده و اسرائیل به نفع ایران در حال رایزنی با دیگر کشورها و نهادها هستند/ دیپلماسی ایرانی

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.