بلاتكليفي مديريت چندين هزار هيات ورزشي با ابلاغ قانون منع بكارگيري بازنشستگان

گفته مي شود در پي ابلاغ قانون منع بكارگيري بازنشستگان چندین هزار نفر از کارکنان و روسای هياتهای ورزشي در استانها، شهر ها ، شهرستانها و بخش ها بي سرپرست مي شوند که اين امر ممكن است با واكنش فدراسيونهاي جهاني روبرو شود و ورزش ايران به دليل دخالت دولت تحريم گردد.

به گزارش جیب نیوز ، تجربه تحریم ورزش برخی کشور ها به دلیل دخالت دولت ها کم نبوده و اين تجربه را كشور كويت هم داشته كه به دليل دخالت دولت كويت در ورزش ، این کشور در برخي رشته ها تعليق شده است.

لازم بذکر است که اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان فی النفسه مثبت ارزیابی می شود چرا که به مرور سبب جایگرینی نیروی کار جوان به جای کهنه کاران شده و گردش نخبگان را در پی خواهد داشت و این جایگزینی در سازمانها و نهادهای دولتی ارجحيت و ضرورت دارد.

اما تجربه نشان داده سوء استفاده از قوانین در ایران همیشه وجود داشته تا جایی که در نهایت سبب ناکارامدی قانون و چالش برانگیز شدن ان شده است.

به زعم بسیاری از کارشناسان ، بکارگیری نیروهای جوان لازمه تحول و تغییرات بنیادین در ورزش است که تنها با اعمال قانون میسر نمی شود بلکه فرایندی است که به مروز زمان عملیاتی می گردد و هر گونه دخالت مستقیم دولت در ورزش می تواند چالش برانگیز شود.

ضمن اینکه به نظر می رسد ، قانون منع بکارگیری بازنشستگان در مواردی تفسیرپذیر است چرا که در این قانون اشاره مستقیم به نهادهای دولتی و شرکتهای دولتی زیر مجموعه های وزارتخانه ها شده است و شرکتهایی که بیش تر از ۵۰ درصد سهام انها متعلق به دولت می شود؛ بنابراین به نظر می رسد چگونگی اجرای این قانون از سوی دولت باید با دقت بیشتری صورت گیرد تا اولا شائبه دخالت دولت ایجاد نشود و دوما از این قانون استفاده های انحرافی صورت نگیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا