تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مهر 1397 - 14:01
کد خبر : 7581

هند: آماده پرداخت روپیه در قبال نفت وارداتی ایران هستیم

هند: آماده پرداخت روپیه در قبال نفت وارداتی ایران هستیم

وزیر نفت هند با رد درخواست دونالد ترامپ مبنی بر توقف کامل معامله با ایران گفت دو شرکت نفتی هندی سفارشات خود را برای واردات نفت خام ایران در ماه آینده نهایی کرده اند. تحریم های آمریکا علیه صادرات نفت ایران از ۴ نوامبر اجرایی می شود و آمریکا دولت ها و شرکت های سراسر

وزیر نفت هند با رد درخواست دونالد ترامپ مبنی بر توقف کامل معامله با ایران گفت دو شرکت نفتی هندی سفارشات خود را برای واردات نفت خام ایران در ماه آینده نهایی کرده اند.

تحریم های آمریکا علیه صادرات نفت ایران از ۴ نوامبر اجرایی می شود و آمریکا دولت ها و شرکت های سراسر جهان را تحت فشار گذاشته تا واردات نفت ایران را به صفر برسانند.

پرادهان، وزیر نفت هند گفت که کشورش به خرید نفت ایران در ماه نوامبر ادامه خواهد داد.

او همچنین افزود هند در نظر دارد از یک سیستم پرداخت متفاوت برای خرید نفت ایران استفاده کند و می‌تواند روپیه هند را پرداخت کند. اینها نشان دهنده ی دور زدن تحریم های آمریکا در معامله با دلار است. دلار ارز رایج در معاملات جهانی نفت است.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا ماه گذشته در هند گفت که کاخ سفید در صورتی برای خریداران نفت ایران معافیت از تحریم ها را در نظر می گیرد که قول دهند در آخر، واردات نفت ایران را به صفر برساند.

پالایشگاه های هند حدود ۱۰ میلیون بشکه نفت خام ایران را در ماه اکتبر وارد کردند. گرچه بارگیری نفت آنها در ماه نوامبر کمتر خواهد بود.

ایندین اویل، شرکت دولتی نفت و گاز هند قصد دارد شش میلیون بشکه نفت ایران را در ماه آینده خریداری کند ، در حالیکه پالایشگاه مانگالور و پترو کمیکال قرار است ۳ میلیون بشکه نفت از ایران بخرند.

در دور قبلی تحریم‌های آمریکا علیه ایران از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ ، هند همچنان نفت ایران را وارد می کرد ،در صورتی که مجبور شده بود واردات خود را شدیداً کاهش دهد تا بتواند دسترسی بیشتری به سیستم مالی آمریکا داشته باشد.

شاخص نفت خام برنت در روز دوشنبه ۸۳.۳۸ دلار معامله شد یعنی حدود یک درصد پایین تر و نفت وست تگزاس اینترمدیت با ۰.۷ درصد کاهش، ۷۳.۸۱ دلار داد و ستد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.