تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 مهر 1397 - 12:18
کد خبر : 7479

سقوط نفت در واکنش به توافق عربستان و روسیه

سقوط نفت در واکنش به توافق عربستان و روسیه

قیمت نفت روز پنج شنبه بدنبال افزایش ذخایر نفت آمریکا و خبر توافق محرمانه روسیه و عربستان سعودی برای بالا بردن تولید در سپتامبر، از بالاترین رکورد خود در چهار سال اخیر عقب نشینی کرد. به گزارش افکارنیوز، بهای معاملات آتی نفت برنت با ۴۴ سنت یا ۰.۵ درصد کاهش نسبت به روز گذشته، به

قیمت نفت روز پنج شنبه بدنبال افزایش ذخایر نفت آمریکا و خبر توافق محرمانه روسیه و عربستان سعودی برای بالا بردن تولید در سپتامبر، از بالاترین رکورد خود در چهار سال اخیر عقب نشینی کرد.

به گزارش افکارنیوز، بهای معاملات آتی نفت برنت با ۴۴ سنت یا ۰.۵ درصد کاهش نسبت به روز گذشته، به ۸۵.۸۵ دلار در هر بشکه رسید. نفت برنت روز چهارشنبه تا رکورد ۸۶.۷۴ دلار صعود کرده بود.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۰ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش نسبت به روز گذشته، به ۷۶.۱۱ دلار در هر بشکه رسید.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارشی اعلام کرد ذخایر نفت این کشور در هفته گذشته حدود ۸ میلیون بشکه افزایش یافته و به حدود ۴۰۴ میلیون بشکه رسیده است. در این بین، تولید نفت آمریکا در رکورد ۱۱.۱ میلیون بشکه در روز ثابت مانده است.

چهار منبع آگاه به رویترز اظهار کردند خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی و الکساندر نواک، همتای روسی وی در سپتامبر یک توافق محرمانه برای افزایش تولید نفت و مهار افزایش قیمتها انجام دادند و پیش از نشست تولیدکنندگان در الجزایر، آمریکا را مطلع کردند.

اقدام غیررسمی روسیه و عربستان در حالی انجام گرفته که بازارها در آستانه بازگشت تحریمهای آمریکا علیه ایران در نوامبر، به دلیل نگرانی از کمبود عرضه به شدت ملتهب شده اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.