تاریخ انتشار : یکشنبه 18 شهریور 1397 - 13:25
کد خبر : 6769

کشف۱۲۰ کیلو طلا در دو منزل مسکونی / توقیف بیش از ۵ هزار خودرو در سلفچگان

کشف۱۲۰ کیلو طلا در دو منزل مسکونی / توقیف بیش از ۵ هزار خودرو در سلفچگان

دادستان تهران از کشف بیش از ۱۲۰ کیلوگرم طلا در منزل دو نفر خبرداد وگفت:این موضوع نشان می دهد که پولها به جای سرمایه گذاری به سکه و ارز تبدیل می شود و این زنگ خطری برای کشور است. به گزارش جیب نیوز، دادستان تهران از توقیف بیش از ۵ هزار خودرو در سلفچگان خبر

دادستان تهران از کشف بیش از ۱۲۰ کیلوگرم طلا در منزل دو نفر خبرداد وگفت:این موضوع نشان می دهد که پولها به جای سرمایه گذاری به سکه و ارز تبدیل می شود و این زنگ خطری برای کشور است.

به گزارش جیب نیوز، دادستان تهران از توقیف بیش از ۵ هزار خودرو در سلفچگان خبر داد و گفت: در رابطه با خودرو، تنها در یک مورد در سلفچگان سه هزار و پانصد خودروی وارداتی که مربوط به یک شرکت است توقیف شد. این شرکت از آن چندین برادر است و مجموع خودروهای توقیفی این شرکت به ۵ هزار خودرو می رسد که در قالب یک پرونده در حال پیگیری است.

وی با اشاره به دستگیری دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو اظهار داشت: ۱۵ روز پیش شخصی به نام میثم رضایی از مرزهای غربی کشور در حال خروج بود که با هوشیاری وزارت اطلاعات دستگیر شد و در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت، این شخص شاکی های خصوصی بسیار دارد و خودروهای بسیاری را تعهد کرده و اکنون پرونده وی در مرحله بازجویی است.

جعفری دولت آبادی ادامه داد: همچنین اخیرا دستگیری هایی هم انجام شده و پرونده های مهمی در حوزه مواد پتروشیمی، ارز، واردات کالای خارجی و سکه تشکیل شده است و متهمان بزرگی نیز دستگیر شدند.

وی گفت: دادستانی از نوزدهم تیرماه در سه شعبه ویژه بازپرسی شروع بکار کرده و ۳۳ کیفرخواست در این مدت صادر کرده است و کسانی که دستگیر شدند نیز ارزهای زیادی دریافت کرده و در بازار فروخته اند یا کالاهایی با ارز دولتی خریده اند و با قیمت چند برابری در بازار به فروش رساندند و این مطلب که این دستگیر شدگان مظنونین سطح پایین هستند قابل قبول نیست.

به گزارش صدا و سیما دادستان تهران افزود: در یک مورد نیز در حوزه سکه بیش از ۱۲۰ کیلوگرم طلا در منزل دو نفر کشف شده است که نشان می دهد که پولها به جای سرمایه گذاری به سکه و ارز تبدیل می شود و این زنگ خطری برای کشور است.

وی افزود: قوه قضائیه مسئول برخورد با مفسدین است و بستن منافذ فساد به عهده دولت است و باید جلوی ورود فساد توسط آنها گرفته شود.

جعفری دولت آبادی خاطرنشان کرد: در جلسه ای که امروز با حضور معاون ارزی بانک مرکزی برگزار شد، مقرر شد که بانک مرکزی به استعلام ها زودتر پاسخ دهد و همچنین در حوزه نظارت بر صرافی ها و بانکها نسبت به کسانی که کارهای ارزی می کنند نظارت بیشتری بکند از جمله اینکه در بحث انجام تعهدات ارزی کسانی که برای واردات کالا به کشور ارز دریافت می کنند این بانک پس از مهلت مقرر اگر ارز گرفتند و کالا وارد نکردند، پیگیری های لازم را باید انجام دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.