امسال چقدر زکات در کشور جمع آوری می شود؟

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: سال گذشته سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال زکات در کشور جمع آوری شد که پیش بینی می شود امسال این میزان به چهار هزار میلیارد ریال برسد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید رضا تقوی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: با توجه به شرایط فعلی کشور از نظر آب و هوایی و کشاورزی این ظرفیت وجود دارد که یک هزار میلیارد ریال زکات در کشور جمع آوری شود لذا می طلبد در این زمنیه فرهنگ سازی های لازم انجام شود.

وی افزود: رونق بخشیدن به زکات در کشور در گرو رونق بخش کشاورزی است بنابراین باید در زمینه تقویت بخش های مختلف کشاورزی در سطح کشور برنامه ریزی های لازم انجام شود.

رئیس شورای عالی زکات کشور با بیان اینکه این شورا در زمینه توزیع زکات در تهران حدود را مشخص کرده است، گفت: بر این اساس ۶۰ درصد زکات جمع آوری شده به فقرا و نیازمندان منطقه تعلق می گیرد که در برخی موارد این میزان به ۷۰ درصد هم می رسد.

وی اضافه کرد: یک ریال از پول زکات جمع آوری شده در سطح کشور صرف پرداخت حقوق کارکنان کمیته امداد امام خمینی(ره) و یا دستمزد عاملان و مبلغان این فریضه الهی نمی شود.

آیت الله تقوی اظهار داشت: هر چند یکی از رسالت های اصلی زکات محرومیت زدایی است اما در حال حاضر هیچ استانی در کشور بیش از نیاز خود زکات جمع آوری نمی کند تا بتوانیم آن را صرف رفع محرومیت استان دیگری بکنیم و زکات هر منطقه صرف مشکلات همان جا خواهد شد.

وی با بیان اینکه زکات برعکس صدقه باید آشکارا و علنی توسط مردم پرداخت شود، افزود: این اقدام موجب می شود فرهنگ ترویج پرداخت این فریضه الهی در میان آحاد جامعه نهادینه شود.

رئیس شورای عالی زکات کشور همچنین با تاکید بر اینکه مساله زکات حکم الهی است خواستار تلاش برای نهادینه کردن این مهم در درون جامعه از سوی رسانه ها بخصوص رسانه ملی شد.

به گزارش ایرنا، آیت الله تقوی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی به منظور حضور در شورای زکات و جشنواره خرامان جشن شکستن رکورد تولید بیش از یک میلیون تنی گندم و کسب رتبه دوم کشوری در خرید تضمینی گندم به استان کردستان سفر کرده است.

دکمه بازگشت به بالا