تاریخ انتشار : شنبه 10 شهریور 1397 - 13:49
کد خبر : 6408

آمریکا ۱۱ میلیون بشکه نفت به بازار تزریق کرد

آمریکا ۱۱ میلیون بشکه نفت به بازار تزریق کرد

در آستانه آغاز تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران که انتظار می رود موجب کاهش سهم ایران از بازار شود، وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد، ۶ شرکت از جمله شرکت اکسون موبیل، مجموعا ۱۱ میلیون بشکه از ذخایر نفت استراتژیک دولت آمریکا را خریداری کرده اند. مجوز فروش نفت از محل ذخایر استراتژیک توسط قوانین

در آستانه آغاز تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران که انتظار می رود موجب کاهش سهم ایران از بازار شود، وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد، ۶ شرکت از جمله شرکت اکسون موبیل، مجموعا ۱۱ میلیون بشکه از ذخایر نفت استراتژیک دولت آمریکا را خریداری کرده اند.

مجوز فروش نفت از محل ذخایر استراتژیک توسط قوانین قبلی و با هدف تامین مالی دولت فدرال و همچنین تامین هزینه های یک برنامه دارویی صادر شده بود، اما دولت ترامپ از اولین فرصت ممکن برای فروش نفت به موجب این قانون استفاده کرده است.

تحلیلگران موسسه کلییر ویو انرژی پارتنرز در یادداشتی در این زمینه نوشتند، زمان فروش نفت از محل ذخایر استراتژیک «نشان می دهد که این اقدام در واکنش به نگرانی ترامپ از وضعیت بازار نفت در آستانه وضع تحریم های جدید علیه ایران صورت می گیرد.»

در ماه می، ترامپ آمریکا را از توافق هسته ای ایران خارج کرد. دولت آمریکا از کشورهای جهان خواسته تا خرید نفت از ایران را متوقف کنند، در غیر این صورت پس از ماه نوامبر با تحریم های احتمالی واشنگتن مواجه خواهند شد.

بر اساس سندی که توسط وزارت انرژی آمریکا منتشر شده، شرکت اکسون موبیل حدود ۳.۳ میلیون بشکه از محل ذخایر استراتژیک آمریکا که در حفره هایی زیرزمینی در تگزاس و لوئیزیانا نگهداری می شد، نفت خریداری کرده است. همچنین چند شرکت دیگر از جمله ماراتن پترولیوم، موتیوا انترپرایزز، فیلیپ ۶۶، رویال داچ شل و والرو انرژی به ترتیب ۱.۴، ۲.۴، ۲، ۱.۶ و ۳۳۰ هزار بشکه نفت خریداری کرده اند.

این محموله ها به قیمت بشکه ای ۶۷ دلار و ۶۶ تا ۶۹ دلار و ۵ سنت به فروش رسیده اند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.