تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مرداد 1397 - 12:35
کد خبر : 6115
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ترامپ: انتظار زیادی ازمذاکرات تجاری این هفته با چین ندارم بسته هستند

ترامپ: انتظار زیادی ازمذاکرات تجاری این هفته با چین ندارم

ترامپ: انتظار زیادی ازمذاکرات تجاری این هفته با چین ندارم

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: انتظار زیادی از مذاکرات تجاری این هفته با چین ندارم.به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، به نقل از رویترز دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا طی مصاحبه‌ای با رویترز گفت:‌انتظار ندارم مذاکرات این هفته با چین بهبودی در رویکرد تجاری دو کشور داشته باشد. وی گفت: هیچ زمانبندی برای پایان دادن به مناقشه تجاری

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: انتظار زیادی از مذاکرات تجاری این هفته با چین ندارم.به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، به نقل از رویترز دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا طی مصاحبه‌ای با رویترز گفت:‌انتظار ندارم مذاکرات این هفته با چین بهبودی در رویکرد تجاری دو کشور داشته باشد.

وی گفت: هیچ زمانبندی برای پایان دادن به مناقشه تجاری با چین نمی‌توان ترسیم کرد و این مسئله کل مبادلات تجاری بین دو کشور را تحریف کرده و می‌تواند به اعمال تعرفه گمرکی واردات برای تمام کالا‌ها به صورت متقابل توسط پکن و واشنگتن منجر شود.

ترامپ گفت:‌من شبیه آن‌ها هستم و بلندمدت فکر می‌کنم.در حالی مذاکرات دو کشور قرار است امروز و فردا آغاز شود که از بامداد روز پنجشنبه آمریکا اعمال تعرفه بر واردات ۱۶ میلیارد دلار کالا از چین را آغاز خواهد کرد. چین هم قرار است برای واردات همین میزان کالا از آمریکا تعرفه گمرکی تقابلی اعمال کند.

سازمان نمایندگی تجاری آمریکا نیز طی هفته جاری موضوع اعمال تعرفه بر واردات ۲۰۰ میلیارد دلار کالای دیگر را ارائه خواهد داد.

ترامپ ادامه داد: هیأت چینی به زودی وارد آمریکا می‌شوند، اما من انتظار زیادی از این مذاکرات سطح متوسط ندارم.

وی گفت: حل مشکلات تجاری با چین زمان‌بر خواهد بود چرا که چین در یک مدت زمان زیاد در تعامل با آمریکا بیش از حد نفع برده و این آن‌ها را لوس کرده است. آن‌ها با افرادی سرو کار داشتند که در واقع نمی‌دانستد در برابر چینی‌ها چه کار کنند و همین امر ما را به اینجا رسانده است.

ترامپ همچنین چینی‌ها را متهم کرد که به عمد ارزش یوآن را کاهش می‌دهند تا بتوانند علیرغم اعمال تعرفه وارداتی بر کالا‌های آن‌ها در آمریکا قیمت کالا‌های خود را پایین نگه دارند. قرار است امروز و فردا هیأت تجاری چین به سرپرستی معاونان وزرای اقتصاد و بازرگانی این کشور به آمریکا سفر کرده و با مقامات وزارت خزانه‌داری آمریکا دیدار کند. این نخستین مذاکرات رسمی دو کشور طی دو ماه گذشته محسوب می‌شود.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.