تاریخ انتشار : یکشنبه 21 مرداد 1397 - 14:59
کد خبر : 5675

بورس ۸۸۸ پله بالا رفت

بورس ۸۸۸ پله بالا رفت

شاخص بورس امروز (دوشنبه) با رشد ۸۸۸ پله ای نسبت به دیروز، در جایگاه ۱۲۹ هزار و ۹۰۱ واحدی قرار گرفت. به گزارش ایرنا، در معاملات امروز ۲ میلیارد و ۳۰۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش هفت هزار و ۶۹۸ میلیارد ریال در ۱۲۰ هزار و ۱۴۸ نوبت داد و ستد

شاخص بورس امروز (دوشنبه) با رشد ۸۸۸ پله ای نسبت به دیروز، در جایگاه ۱۲۹ هزار و ۹۰۱ واحدی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، در معاملات امروز ۲ میلیارد و ۳۰۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش هفت هزار و ۶۹۸ میلیارد ریال در ۱۲۰ هزار و ۱۴۸ نوبت داد و ستد شد.

بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، ۲۶۰ واحد رشد کرد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، ۷۷ واحد رشد داشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز ۵۴ واحد بالا رفت؛ این شاخص بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است.شاخص بازار اول (مربوط به شرکت های بهتر از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور) ۶۹۶ واحد کاهش و شاخص بازار دوم بورس نیز یک هزار و ۵۶۹ واحد افزایش یافت.

در معاملات امروز نمادهای پارس (پتروشیمی پارس)، پارسان، فولاد (فولاد مبارکه) و شپدیس (پتروشیمی پردیس) بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص داشتند در مقابل، فملی (ملی صنایع مس) بالاترین فشار منفی را بر شاخص وارد کرد.

** گروه شیمیایی و پتروشیمی در صدر معاملاتگروه شیمیایی در معاملات امروز بورس صدرنشین شد؛ در این گروه ۱۹۵ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۱۵۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.گروه فلزات اساسی به ارزش یک هزار میلیارد ریال و خودرو به ارزش ۴۱۳ میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص دادند.

** رکورد شکنی فرابورسشاخص فرابورس (آیفکس) در معاملات امروز ۱۲ پله رشد کرد و در جایگاه یک هزار و ۴۹۱ واحدی قرار گرفت.همچنین در بازار فرابورس، بیش از ۵۳۹ میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش بیش از پنج هزار و ۷۰۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در معاملات امروز نمادهای مارون (پتروشیمی مارون)، زاگرس (پتروشیمی زاگرس) و ارفع (آهن و فولاد ارفع) بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند، اما هرمز (فولاد هرمزگان جنوب) و شراز (پالایش نفت شیراز) آیفکس را پایین کشیدند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.