تاریخ انتشار : سه شنبه 11 اردیبهشت 1397 - 18:28
کد خبر : 56

نفس های آخر دلار در رده قیمتی ۵ هزار تومانی

نفس های آخر دلار در رده قیمتی ۵ هزار تومانی

پس از ابلاغ سیاست‌های جدید ارزی، منع صرافان از خرید و فروش دلار و یورو و تحمیل نرخ دستوری ، نرخ دلار و یورو روند تقریبا ثابت و پایداری را طی کرد.  به گزارش ایلنا، پس از ابلاغ سیاست‌های جدید ارزی، منع صرافان از خرید و فروش دلار و یورو و تحمیل نرخ دستوری، نرخ

پس از ابلاغ سیاست‌های جدید ارزی، منع صرافان از خرید و فروش دلار و یورو و تحمیل نرخ دستوری ، نرخ دلار و یورو روند تقریبا ثابت و پایداری را طی کرد.

 به گزارش ایلنا، پس از ابلاغ سیاست‌های جدید ارزی، منع صرافان از خرید و فروش دلار و یورو و تحمیل نرخ دستوری، نرخ دلار و یورو روند تقریبا ثابت و پایداری را طی کرد.

اما در چند روز اخیر این روند آرام و در عین حال منتظر، دوام چندانی نداشته و نیرو‌های بازار در حال پس زدن سیاست‌های دستوری هستند.

به طوری که در ساعات اولیه امروز، نرخ هر دلار امریکا در بازار آزاد به قیمت ۵۹۲۰ تومان و هر یورو به قیمت ۷۱۰۰ تومانی مورد معامله قرار گرفت.

این نرخ به نوعی خیز دوباره دلار به سمت نرخ ۶۰۰۰ تومان است که در روز‌های آخر پیش از اعمال سیاست‌های جدید ارزی در بازار مورد معامله قرار می‌گرفت.

این نرخ در بازار آزاد به نوعی تصدیق نظر بسیاری از کارشناسان اقتصادی مبنی بر ناپایداری سیاست تک نرخی دلار، به دلیل عدم پوشش نیاز‌های متقاضیان است.

از سویی دیگر سیاست‌های غیر اقتصادی دولت در بازر ارز موجب انتقال نقدینگی و کوچ سفته بازان به سمت بازار سکه وطلا شده است.

بطوری که ویژگی چند نرخی بودن از بازار ازر به بازار سکه سرایت کرده و در تابلوی اعلانات صرافی‌ها برای سکه قیمت‌های متفاوتی درج شده است.

دیگر ویژگی بازار سکه وجود حباب قیمت است که با افزایش قیمت سکه به نوعی این حباب در حال تشدید است، از همین روی قیمت تمام سکه با تصویر امام (ره) در بازار به قیمت یک میلیون و هشتصد و نود هزار تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

همچنین قیمت فروش تمام سکه بهار آزادی میلیون و هشتصد و چهل هزار تومان و نیز قیمت فروش نیم سکه بهار آزادی نهصد و چهل هزار تومان در تابلوی اعلانات درج شده است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.