تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 مرداد 1397 - 12:33
کد خبر : 5502

تحریم‌ها مانع پرواز گاوهای فرانسوی به ایران شد

تحریم‌ها مانع پرواز گاوهای فرانسوی به ایران شد

یک سناتور فرانسوی گفت به دلیل تحریم های جدید آمریکا علیه ایران قرارداد صادرات چند میلیون یورویی گاو از فرانسه به ایران متوقف شده است. به گزارش تسنیم، یک سناتور فرانسوی گفت، قرارداد صادرات گاو به ایران از نورماندی در شمال فرانسه به دلیل تحریم های جدید آمریکا علیه ایران متوقف شده است. این تحریم

یک سناتور فرانسوی گفت به دلیل تحریم های جدید آمریکا علیه ایران قرارداد صادرات چند میلیون یورویی گاو از فرانسه به ایران متوقف شده است.

به گزارش تسنیم، یک سناتور فرانسوی گفت، قرارداد صادرات گاو به ایران از نورماندی در شمال فرانسه به دلیل تحریم های جدید آمریکا علیه ایران متوقف شده است.

این تحریم ها که پس از اعلام خروج آمریکا از برجام توسط ترامپ به اجرا گذاشته شده، موجب شده است تا بسیاری از شرکت های فرانسوی از جمله شرکت توتال و شرکت پژو از سرمایه گذاری در ایران صرف نظر کنند.

به گزارش تسنیم، درحالی که دولت های اروپایی بر پایبندی خود به توافق هسته ای با ایران تاکید می کنند و از حفظ منافع ایران در این توافق سخن می گویند اما در صحنه عمل هیچ اقدامی را برای ممانعت از اجرای تحریم ها علیه ایران انجام نمی دهند به طوری که در سایه بی اعتنایی این دولت ها حتی صادرات گاو به ایران هم متوقف می شود.

بر اساس گزارش رویترز ناتالی گولت، سناتور منطقه اورنه در نورماندی گفت، اقدامات آمریکا همچنین مانع از صدور دام زنده به ایران شده است.

هرچند تحریم ها مواد غذایی و بخش کشاورزی را در بر نمی گیرد، اما بانک ها از انجام تراکنش های مرتبط با این معاملات با ایران خودداری می کنند و شرکت های دارای روابط با آمریکا نیز به دلیل ترس از جریمه شدن از هرگونه معامله ای ولو در زمینه مواد غذایی با ایران امتناع می ورزند.

گولت که یکی از حامیان فعال پروژه مذکور بود گفت، بر اساس این پروژه صادرات گاو زنده که در سال ۲۰۱۶ توسط چند گروه کشاورزی فرانسوی و شرکت ایرانی سیمرغ راه اندازی شده بود، قرار بود پس از صدور اولیه ۳۰۰ گاو در سال ۲۰۱۷، ۱۰۰۰ راس گاو دیگر نیز امسال به ایران ارسال شود، اما این پروژه اکنون متوقف شده است.

وی با اشاره به خروج شرکت آگریال، یکی از شرکای فرانسوی از این پروژه گفت: «از یک طرف، بانک ها نگرانی های زیادی دارند. از سوی دیگر، واسطه های این پروژه نیز مسائلی را مطرح می کنند.»

گوله گفت، ارزش احتمالی این پروژه چندین میلیون یورو بوده است. گاو های فرانسوی قرار بود به صورت هوایی به ایران انتقال یابند تا قبل از کشتار پروار شوند. حدود ۳۰۰ گاو سال گذشته در قالب این پروژه به ایران ارسال شده اند.

الکساندر واهل، از آژانس توسعه اقتصادی نورماندی در این باره گفت: «این پروژه خیلی خوب پیش می رفت و ما به دنبال افزایش حجم صادرات و رسیدن به ۲۰ هزار راس گاو در سال بودیم.»

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.