تاریخ انتشار : سه شنبه 18 اردیبهشت 1397 - 14:11
کد خبر : 518
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای همکاری بانکی کرواسی با ایران کلید خورد بسته هستند

همکاری بانکی کرواسی با ایران کلید خورد

همکاری بانکی کرواسی با ایران کلید خورد

رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی ایران، از آغاز همکاری بانکی کشورمان با کرواسی خبر داد. به گزارش  ایرنا، «محمد خزایی» امروز (سه شنبه) در نشست تجاری ایران و کرواسی در محل اتاق بازرگانی گفت: این بانک کرواسی با بانک های کشورهای مختلف از جمله ایتالیا همکاری می کند. وی

رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی ایران، از آغاز همکاری بانکی کشورمان با کرواسی خبر داد.

به گزارش  ایرنا، «محمد خزایی» امروز (سه شنبه) در نشست تجاری ایران و کرواسی در محل اتاق بازرگانی گفت: این بانک کرواسی با بانک های کشورهای مختلف از جمله ایتالیا همکاری می کند.

وی درباره جزئیات این همکاری بانکی، توضیح بیشتری نداد.
خزایی، سفر هیات تجاری کراوسی به سرپرستی خانم «مارتینا دالیش» معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد این کشور به تهران در شرایط خاص این روزها را حامل پیامی ویژه برای جامعه ایران و اروپا دانست.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: خانم دالیش یکی از وزنه های سیاسی کرواسی و اتحادیه اروپاست و سفر وی به تهران نشان دهنده توجه این کشور به گسترش مناسبات اقتصادی با ایران است.

وی با یادآوری اینکه در سال ۲۰۰۰ میلادی حجم مبادلات تجاری ایران و کرواسی حدود ۳۰۰ میلیون دلار بود، گفت: این رقم در سال های بعد به شدت کاهش یافت اما پارسال دوباره این رقم به مرز ۱۰۰میلیون دلار رسید.رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی ایران همچنین به زمینه های همکاری دو کشور اشاره کرد و گفت: موافقت نامه ای با موضوع اجتناب اخذ مالیات مضاعف از چند سال گذشته بین دو کشور اجرایی شده که این امر، فعالیت سرمایه گذاران را تسهیل کرده است.

به گفته وی، موافقت نامه ای دیگر با موضوع «تشویق متقابل سرمایه گذاری» در حال طی کردن مراحل تائیدیه نهایی در اتحادیه اروپا برای امضاست.
خزایی اضافه کرد: موافقت نامه ای در مورد همکاری های گمرکی نیز پیش از این به امضای دو کشور رسیده است که اکنون به اصلاحات نیاز دارد.
وی گفت: کنسرسیومی متشکل از چند شرکت کرواسی برای فعالیت در حوزه پتروشیمیِ ایران تشکیل شده است.

به گزارش ایرنا، با اجرای برجام از دی ماه ۱۳۹۴، مقام های ایرانی بارها به کارشکنی های طرف مقابل بویژه آمریکا برای اموری مانند ارتباط های مالی و تجاری اعتراض کرده اند.

«دونالد ترامپ» که از بهمن سال ۱۳۹۵ به عنوان رییس جمهوری آمریکا بر سر کار آمده و بارها بر پایان دادن به برجام تاکید کرده است، قرار بود بیست و دوم اردیبهشت ماه درباره ادامه برجام یا خروج از آن تصمیم بگیرد؛ با این حال اعلام کرده که امشب(سه شنبه شب)، این تصمیم را خبری خواهد کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.