تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 مرداد 1397 - 14:44
کد خبر : 5031

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بازداشت شد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بازداشت شد

یکی از معاونین وزیر صنعت، معدن و تجارت با دستور بازپرس دادسرای تهران بازداشت و آزاد شد. در ادامه رسیدگی به پرونده تخلف در ثبت سفارش ۶۴۰۰ خودروی لوکس و تحقیق از مدیران و مسئولان دخیل در این پرونده به تازگی یکی از معاونین وزیر صنعت، معدن و تجارت بازداشت شد. براساس اطلاعات موجود این

یکی از معاونین وزیر صنعت، معدن و تجارت با دستور بازپرس دادسرای تهران بازداشت و آزاد شد.

در ادامه رسیدگی به پرونده تخلف در ثبت سفارش ۶۴۰۰ خودروی لوکس و تحقیق از مدیران و مسئولان دخیل در این پرونده به تازگی یکی از معاونین وزیر صنعت، معدن و تجارت بازداشت شد.

براساس اطلاعات موجود این فرد که آقای «م» نام دارد یکی از معاونین کلیدی وزیر صنعت، معدن و تجارت است که با دستور بازپرس پرونده بازداشت شده و از وی تحقیق شده است.

این در حالی است که متهم پس از انجام تحقیقات ابتدایی با قرار وثیقه آزاد شده است.

پیش از این حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر نتیجه سوال دستگاه قضایی از وزارت صنعت معدن و تجارت و پاسخ آن‌ها گفت: آن‌ها یکسری پاسخ‌ها داده‌اند و دادستان تهران در حال تکمیل آن هستند. یکی از سوالات این بوده است که خودشان در نامه‌هایی که داده‌اند، گفته‌اند که یکی از مسئولان در سازمان توسعه تجارت اعلام داشته که ما از تیرماه سال ۹۶، مطلع شدیم تخلفاتی صورت گرفته و مشخصا هم از ۲۵ بهمن برای ما محرز شد که تخلفاتی انجام شده؛ لذا نامه‌نگاری کرده و به وزارت اطلاعات و سازمان تعزیرات اطلاع دادیم و درخواست کردیم که این اقدامات تامینی انجام گیرد.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: سئوال این بود که شما که در آن موقع به این موضوع رسیدید، غیر از نامه‌نگاری، آیا متوجه شدید که افراد تشکیلات خودتان نیز تخلفی کرده‌اند یا خیر؟ اگر به این موضوع رسیدید با آن‌ها چه برخوردی شده؟ آیا آن‌ها را عزل یا معرفی کردید؟ پاسخ به این پرسش‌ها هنوز دقیق مشخص نیست و دارند پیگیری می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: بدوا به ذهن می‌رسد که این میزان از تخلف نمی‌تواند بدون همکاری برخی از افراد حداقل در سازمان توسعه و تجارت باشد.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: افرادی البته دستگیر شده‌اند و الان هم در بازداشت هستند و اینکه آیا دستگیری‌ها منحصر به همین افرادی که فعلا بازداشت هستند، می‌شود و یا اینکه بعدا افراد دیگری هم بازداشت می‌گردند، موضوعی است که بعدا در تحقیقات روشن می‌شود.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی جدیدترین آمار دستگیری‌ها نیز گفت: این‌ها البته دو دسته هستند که یک دسته در تهران دستگیر شده‌اند که قبلا ۱۳ دستگیری داشتیم که ۵ نفر نیز اخیرا بازداشت شده‌اند و دیروز حکم جلب افرادی داده شده که اگر افراد دیگری در این فاصله زمانی دستگیر شده‌اند، بنده اطلاع ندارم؛ ولی ابتدا ۱۳ نفر در بازداشت بودند و ۵ نفر هم اخیرا دستگیر شدند که بازداشت هستند. البته تعداد کسانی که ممکن است دستگیر شده باشند و با قرار آزاد شده باشند و یا احضار شده، ولی منجر به بازداشت‌شان نشده، بیشتر است، ولی کسانی که در بازداشت هستند، همان تعدادی است که عرض کردم.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.