تاریخ انتشار : دوشنبه 8 مرداد 1397 - 12:05
کد خبر : 4876
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای کوتاهی مقامات کشور عامل ثبت سفارش غیرقانونی خودرو بسته هستند

کوتاهی مقامات کشور عامل ثبت سفارش غیرقانونی خودرو

کوتاهی مقامات کشور عامل ثبت سفارش غیرقانونی خودرو

رییس هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی کشور گفت: حتما افرادی که به اموال، سرمایه‌ها و دارایی‌های مردم دست‌اندازی می‌کنند باید در هر جایگاهی، کیفر و عقوبت ببینند. به گزارش افکارنیوز، محمدرضا نجفی اظهار داشت: اولین اقدام در به کیفر رساندن افرادی که به مال، دارایی و ثروت مردم دست‌اندازی می‌کنند، بازگرداندن اموال و

رییس هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی کشور گفت: حتما افرادی که به اموال، سرمایه‌ها و دارایی‌های مردم دست‌اندازی می‌کنند باید در هر جایگاهی، کیفر و عقوبت ببینند.

به گزارش افکارنیوز، محمدرضا نجفی اظهار داشت: اولین اقدام در به کیفر رساندن افرادی که به مال، دارایی و ثروت مردم دست‌اندازی می‌کنند، بازگرداندن اموال و سرمایه‌هاست اما همین‌ها هم اسباب غصه است که چرا در جامعه اسبابی فراهم می‌شود که افراد، بنگاه‌ها و سازمان ها «فاسد» شوند؟

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: چرا فضایی به وجود می‌آید که دست‌اندازی به مال و فرصت‌های دیگران به وجود آید؟ می‌توان جلوی این فسادها و فاسد شدن‌ها را از طریق «دولت الکترونیک» بدون هزینه و بسیار محکم و موثر گرفت. احکام این کار در برنامه ششم توسعه وجود دارد. وقتی می‌توان نظارت صحیح و عالمانه داشت، چرا اجازه داده می‌شود افراد به فساد کشیده شوند؟

وی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم با فساد مبارزه ماندگار، کم هزینه و موثر کنیم راهش استفاده از خدمات دولت الکترونیک است و چون این کار را انجام نداده‌ایم پس چاره‌ای جز انتشار لیست تخلفات و متخلفان در رسانه‌ها نداریم.

رییس هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی کشور «شفافیت» را پیش‌نیاز ضروری و غیرقابل حذف مبارزه با فساد در همه سطوح دانست و افزود: مکانیزم و راهکار قوی، مطمئن و بی‌هزینه «شفافیت» و «شفاف‌سازی» در دنیای امروز «دولت الکترونیک» است. در برنامه ششم توسعه احکام مترقی و مناسبی برای نظام شفاف‌سازی در قالب دولت الکتروکیک به تصویب رسید. چند حکم در حوزه آی‌سی‌تی و آی‌تی و یک حکم جامعی هم در حوزه مالیاتی به تصویب برنامه ششم توسعه رسیده است.

نجفی تاکید کرد: معتقدم «شفافیت» به عنوان رکن مبارزه با فساد بدون ایجاد هزینه از طریق سرویس‌ها و خدمات دولت الکترونیک امکان‌پذیر است. تا مادامی که نسبت به این اقدام بسیار مهم، غیرمسؤولانه رفتار می‌کنیم مجبور به گذاشتن لیست نام افراد و شرکت‌ها در جیب و افشای آن به اقتضای زمانه هستیم تا از این طریق اسباب و وسایل مبارزه با فساد را به وجود آوریم و البته امروز چاره‌ای جز طی کردن این مسیر نداریم چون اقدام اساسی و بنیادی که همان حرکت به سمت استفاده فراگیر از «دولت الکترونیک» است را به وقتش انجام نداده‌ایم.

وی با بیان اینکه «کوتاهی مقامات کشور عامل ثبت سفارش غیرقانونی خودرو و سایر تخلفات ارزی است»، گفت: باید برای افرادی که در جایگاه‌های مختلف فاسد و آلوده شده اند غصه بخوریم و گریه کنیم نه اینکه از انتشار و معرفی اسامی و لیست‌ها، خوشحال شویم.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.