تاریخ انتشار : شنبه 6 مرداد 1397 - 9:45
کد خبر : 4718

لزوم اخذ مالیات از سرمایه گذاران بخش مسکن

لزوم اخذ مالیات از سرمایه گذاران بخش مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: مالیات از خانه‌های خالی باید از سرمایه گذاران و محتکران بخش مسکن اخذ شود. به گزارش افکارنیوز، ابوالفضل موسوی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نوسانات ایجاد شده در بازار مسکن ناشی از نابسامانی‌های موجود در وضعیت اقتصادی کشور است، گفت: بخش مسکن حجم وسیعی از اقتصاد

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: مالیات از خانه‌های خالی باید از سرمایه گذاران و محتکران بخش مسکن اخذ شود.

به گزارش افکارنیوز، ابوالفضل موسوی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نوسانات ایجاد شده در بازار مسکن ناشی از نابسامانی‌های موجود در وضعیت اقتصادی کشور است، گفت: بخش مسکن حجم وسیعی از اقتصاد کشور را در بر می‌گیرد در نتیجه با نابسامانی‌هایی ایجاد شده در این حوزه ، نقدینگی به سمت بازار مسکن کشیده شده است.

وی افزود: با ورود نقدینگی به این بازار حوزه ساخت و ساز رونق گرفته و در نتیجه بخش مسکن از رکود ۵ ساله خارج شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با بسته پیشنهادی ۹ بندی دولت می‌توانیم امیدوار باشیم که بخشی از مشکلات حوزه مسکن برطرف می‌شود.

موسوی درباره اخذ مالیات از خانه‌های خالی‌، گفت: مالیات باید از سرمایه گذارانی‌ که مسکن را به عنوان یک کالای سرمایه‌ای در نظر می‌گیرند اخذ شود در غیر این صورت اجرای این طرح ناموفق خواهد بود.

وی تأکید کرد: اخذ مالیات از خانه‌های خالی مانع از افزایش واحدهای خالی از سکنه می شود و راهکاری‌ مناسب جهت تعدیل قیمت مسکن به شمار می‌رود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه مسکن مهر تا چندین دولت ادامه خواهد داشت، افزود: متأسفانه این طرح به دلیل عدم جانمایی‌ نامناسب و نداشتن تأسیسات زیر بنایی نتوانسته است موفق باشد.

موسوی در پایان گفت: تأسیسات و زیرساخت‌هایی که برای واحدهای مسکن مهر در نظر گرفته شده، بسیار بیشتر از واحدهایی‌ است که در این طرح ساخته شده است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.