تاریخ انتشار : سه شنبه 18 اردیبهشت 1397 - 8:59
کد خبر : 449

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۷/۰۲/۱۸

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۷/۰۲/۱۸

قیمت نفت برنت دریای شمال امروز با ۰.۷ درصد کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۷۵ دلار و ۶۲ سنت رسید. به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، در آستانه اعلام تصمیم دونالد ترامپ در خصوص اینکه آیا وی از توافق هسته ای ایران خارج خواهد شد یا نه قیمت نفت کاهش یافت.

قیمت نفت برنت دریای شمال امروز با ۰.۷ درصد کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۷۵ دلار و ۶۲ سنت رسید.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، در آستانه اعلام تصمیم دونالد ترامپ در خصوص اینکه آیا وی از توافق هسته ای ایران خارج خواهد شد یا نه قیمت نفت کاهش یافت.

قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا که روز دوشنبه برای اولین بار از نوامبر ۲۰۱۴ به بالای ۷۰ دلار رسید، نسبت به رقم های ثبت شده در ماه فوریه بیش از ۱۸ درصد افزایش یافته است. البته به دلیل برداشت سودهای سرمایه گذاران و پس از آنکه ترامپ در توئیتی نوشت تصمیم خود در مورد برجام را روز سه شنبه اعلام خواهد کرد، قیمت نفت اندکی کاهش یافت.

تاتسوفومی اوکوشی، تحلیلگر بازار نفت گفت: «نفت هم اکنون بر اساس احتمال فراوان خروج ترامپ از برجام قیمت گذاری شده است. اگر آمریکا تحریم هایی مشابه تحریم های سال ۲۰۱۲ علیه ایران به اجرا بگذارد، این احتمالا موجب کمبود نفت در بازار خواهد شد.»

به علاوه، کاهش تولید نفت ونزوئلا به دلیل مشکلات شرکت نفت پی دی وی اس ای این کشور نیز در رشد قیمت نفت موثر بوده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با یک درصد کاهش نسبت به رقم پایانی روز دوشنبه به ۷۰ دلار و ۴ سنت رسید. قیمت نفت برنت دریای شمال نیز امروز با ۰.۷ درصد کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۷۵ دلار و ۶۲ سنت رسید. قیمت نفت برنت روز دوشنبه تا ۷۶ دلار و ۳۴ سنت بالا رفته بود.

در بازار ارز، به دلیل احتمال رشد اقتصادی خوب آمریکا و تقویت گمانه زنی ها در مورد افزایش بیشتر نرخ بهره، ارزش دلار بالا باقی مانده است. این چشم انداز موجب شده تا سرمایه گذارانی که در اواخر امسال به دلیل نگرانی ها از تبعات سیاست های حمایت گرایانه ترامپ دلارهای خود را فروخته بودند مجددا اقدام به خریداری دلار کنند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.