تاریخ انتشار : شنبه 30 تیر 1397 - 12:01
کد خبر : 4309

نرخ اجاره بهای مسکن باید درصدی از قیمت مسکن باشد

نرخ اجاره بهای مسکن باید درصدی از قیمت مسکن باشد

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه اگر مجلس طرحی برای ساماندهی بازار اجاره بها ارائه کند عزمی از سوی دولت برای اجرای آن نخواهد بود، گفت: بازار اجاره بهای مسکن نباید رها شود و نرخ آن باید درصدی از قیمت مسکن باشد. به گزارش افکارنیوز، صدیف بدری در خصوص اینکه آیا دولت برنامه‌ای

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه اگر مجلس طرحی برای ساماندهی بازار اجاره بها ارائه کند عزمی از سوی دولت برای اجرای آن نخواهد بود، گفت: بازار اجاره بهای مسکن نباید رها شود و نرخ آن باید درصدی از قیمت مسکن باشد.

به گزارش افکارنیوز، صدیف بدری در خصوص اینکه آیا دولت برنامه‌ای برای ساماندهی بازار اجاره مسکن به مجلس ارائه کرده است یا خیر، گفت: تاکنون دولت لایحه‌ای به مجلس برای ساماندهی بازار اجاره مسکن ارائه نکرده است.

*سایر مسائل در اجاره بها دخیل شده/اجاره بهای مسکن نباید رها شود

وی با اشاره به اینکه بازار اجاره بهای مسکن نباید رها شود و سالانه باید وزارت راه و شهرسازی حق‌الزحمه مهندسان را احصاء کند، اظهارداشت: اجاره بهای مسکن باید درصدی از قیمت مسکن باشد اما متأسفانه سایر مسائل در اجاره بها دخیل شده و نرخ اجاره بها را بالا می‌برد.

بدری ادامه داد: مجلس به تنهایی نمی‌تواند بر بازار اجاره بهای مسکن ورود کند بنابراین اگر دولت لایحه‌ای در این خصوص به مجلس ارائه کند کارشناسی‌تر خواهد بود.

*طرح‌هایی که مجلس ارائه می‌کند عزم زیادی از سوی دولت برای اجرای آنها به وجود نمی‌آید

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر اینکه برنامه‌ای که دولت برای ساماندهی بازار اجاره بها ارائه کند کارشناسی‌تر است، اظهارداشت: متأسفانه طرح‌هایی که مجلس ارائه می‌کند عزم زیادی از سوی دولت برای اجرای آنها به وجود نمی‌آید بنابراین اگر مجلس بخواهد به تنهایی برای ساماندهی بازار اجاره بهای مسکن طرحی ارائه کند شاید موفقیت آمیز نباشد پس دولت می‌توانند در کنار یکدیگر این بازار را ساماندهی کنند.

بدری با اشاره به اینکه در جلسه‌ای که مجلس با وزیر راه و شهرسازی داشت آخوندی از ارائه بازنگری قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی از سکنه به دولت خبرداد و گفت: قطعاً اخذ مالیات از خانه‌های خالی از سکنه می‌تواند در کنترل بازار مسکن و اجاره بها موفق باشد.

وی افزود: این قانون در حال بررسی است و قطعاً می‌تواند به نفع بازار مسکن باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.