تاریخ انتشار : شنبه 30 تیر 1397 - 8:41
کد خبر : 4269
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای در سهمیه آب آبادان از طرح غدیر اجحاف شده است بسته هستند

در سهمیه آب آبادان از طرح غدیر اجحاف شده است

در سهمیه آب آبادان از طرح غدیر اجحاف شده است

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: در سهمیه آبی که از طریق طرح غدیر به آبادان می‌رسد، به این شهرستان اجحاف شده است و این مساله باید پیگیری شود. به گزارش ایسنا، جلیل مختار در جلسه ای که به منظور حل مشکلات آب شهرستان آبادان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد:

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: در سهمیه آبی که از طریق طرح غدیر به آبادان می‌رسد، به این شهرستان اجحاف شده است و این مساله باید پیگیری شود.

به گزارش ایسنا، جلیل مختار در جلسه ای که به منظور حل مشکلات آب شهرستان آبادان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: پایداری آب لوله غدیر برای آبادان کم است و گاهی شاهدیم که ۹۰ هزار مترمکعب و نهایتا تا ۱۳۰ هزار مترمکعب ‌آب به آبادان می‌رسد. آبادان در مقایسه با سایر شهرها بزرگتر است و نسبت به سهمیه آبی که به آن می‌رسد، اجحاف شده است و استدعا داریم این موضوعات پیگیری شود.

وی افزود: ما حدود یک ماه پیش ۱۳ کیلومتر احداث خط لوله برای آب رسانی به روستاها مصوب کرده بودیم که متاسفانه به صورت جدی انجام نشده است و آبفای روستایی باید این مساله را به جد پیگیری کند. همچنین پروژه لوله ۱۰۰۰ حداقل هشت سال در زیر زمین بوده است و از حالا باید به دنبال تامین اعتبار برای تعویض این لوله‌ها باشیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خواهشمندیم وزارت نیرو و طرح توسعه نیشکر را مجاب کنید که قضیه رهاسازی و رساندن آب به پایین دست بهمنشیر و روستاهای آبادان را پیگیری کنند. با توجه به گرما و نیاز شدید نخلستان‌ها استدعا دارم در مردادماه اقدامات اولیه برای رهاسازی آب انجام شود تا این بحران را مدیریت کنیم.

مختار عنوان کرد: مشکل معارضین در اجرای طرح ها هنوز حل نشده است. آنها زمین‌های خود را در اختیار سازمان آب و برق قرار دادند اما متاسفانه تاکنون در خصوص پرداخت مطالبات املاک آنها کاری انجام نشده است. هیچکدام از کشاورزان آبادان سند رسمی ندارند و نمی‌توانیم به آنها کمک و خسارت آنان را پرداخت کنیم و باید این مشکل حل شود.

وی با اشاره به فرسودگی خط انتقال آب اروندکنار به آبادان در بخش روستایی، گفت: بنا شده این پنج هزار مترمکعب از طریق خط انتقال شهری منتقل شود و اروندکنار نیز از آب غدیر بهره‌مند شود. همچنین یک طرح مطالعاتی فوری جهت احداث بند بهمنشیر پایین دست نیاز است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر در شبکه‌های آب آبادان هدررفت آب ۴۰ درصد پیش بینی شده است یعنی بیش از نیاز مردم به هدر می‌رود و باید اصلاح شود تا از اتلاف آب جلوگیری شود. متاسفانه پیشرفت فیزیکی پروژه‌های فاضلاب در آبادان نیز بسیار کند است که باید پیگیری شود.

مختار گفت: باید در یک مدت زمان مشخص آب به نخیلات برسد تا به رشد مطلوب محصول برسند اما متاسفانه در این مدت شاهد کم آبی و عدم آبیاری هستیم که موجب از بین رفتن محصولات شده است. بیمه کشاورزی نیز تنها محصول را بیمه می‌کند و خود درخت را بیمه نمی‌کند.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.