تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 تیر 1397 - 12:51
کد خبر : 4227
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ایرانی ها در کشورهای خارجی ویلا می خرند بسته هستند

ایرانی ها در کشورهای خارجی ویلا می خرند

ایرانی ها در کشورهای خارجی ویلا می خرند

حالا دیگر شهرهای شمالی از وجود ویلای تهرانی ها اشباع شده و آنها برای گذراندن تعطیلات خود به خرید ویلا در کشورهای دیگر روی آورده اند. استان مازندران و پس از آن استان گیلان از جمله استانهایی هستند که بیشترین تعداد ویلاهای ساخته شده برای آنها متعلق به تهرانی های سرمایه داری است که می

حالا دیگر شهرهای شمالی از وجود ویلای تهرانی ها اشباع شده و آنها برای گذراندن تعطیلات خود به خرید ویلا در کشورهای دیگر روی آورده اند.

استان مازندران و پس از آن استان گیلان از جمله استانهایی هستند که بیشترین تعداد ویلاهای ساخته شده برای آنها متعلق به تهرانی های سرمایه داری است که می خواهند آخر هفته خودروی خود را در جاده چالوس بیندازند و راهی تهران شمال شوند برای گذراندن دو روز آخر هفته در کنار دریا و جنگل.

اما دیگر این شهرها از وجود ویلاهای متعدد اشباع شده، هر هفته در جاده های شمالی ترافیک است و جنگل بکر دیگری در شهرهای شمالی پیدا نمی شود هر کجا حتی وسط جنگل ویلا ساخته اند و دیگر نمی توان آخر هفته ای آرام کنار دریا داشت.

از سوی دیگر کشورهای خارجی دندان برای جذب سرمایه های ایرانی تیز کرده اند و با هر ترفند و تشویقی سعی می کنند این سرمایه ها را به سمت کشورشان جذب کنند. از جمله گرجستان، ترکیه ، امارات و قبرس شمالی.

در این میان کشورهایی که نیازی به گرفتن ویزا نداشته باشند برای کسانی که می خواهند از شرایط خرید خانه مطلع شوند راحت تر است به همین دلیل ایرانی ها در شهرهای ساحلی آنتالیا خانه های زیادی خریدند اما پس از اینکه پروازهای مستقیم به این شهر ترک نشین قطع شد، آنها راهی گرجستان شدند کشوری که به تازگی در روابط سیاسی و اقتصادی ایران جای گرفته و با لغو ویزا افراد زیادی به آنجا در رفت و آمدند.

قبرس شمالی منطقه ترک نشین است که شرکت های خارجی در ایران به تبلیغ فروش خانه هایی با متراژ ۳۵ تا ۵۰ متر با سند مادام العمر می کنند این تبلیغات را به راحتی می توان در روزنامه های کثیرالانتشار مشاهده کرد آنها به مشتریان خود می گویند که شرکت یک هدیه نیز به خریدار می دهد این هدیه نیز همراه شدن وکیل با خریدار برای سال اول است به این ترتیب خریدار می تواند ضمن خرید یک خانه و داشتن ده هزار دلار در حساب ارزی خود اقامت یک ساله نیز دریافت کند.

از سوی دیگر در دبی نیز مالکیت برای خانه ها ۹۹ ساله است و برخی را همین موضوع منصرف می کند اما در هر حال خیلی ها هم هستند که می خواهند در این شهر توریستی ویلا داشته باشند.

در گرجستان نیز اما میزان خرید ویلا به حدی رسیده که بسیاری از افرادی که یکی دو بار برای گردش رفته اند را ترغیب می کند تا ویلا بخرند انقدر این میزان زیاد شده که دولت گرجستان محدودیت هایی را برای ایرانی ها گذاشته است و اعلام کرده که دیگر اقامت طولانی مدت به واسطه خرید منزل به ایرانی ها نمی دهد و باید متقاضی خرید خانه در صورت تمایل به داشتن اقامت، کسب و کار نیز در این کشور داشته باشد.

اگر این افراد بتوانند اقامت بگیرند باید هر سال آن را تمدید کنند که تمدید آن نیز منوط به شرایطی مانند نداشتن تخلف است. در زمانی که می شد با دلار ۴ هزار تومانی خانه ای با قیمت ۳۰۰ میلیون تومان خرید اکنون این میزان برای ایرانی ها خیلی بیشتر شده و خرید خانه در گرجستان کمتر شده است.

اما هنوز هستند افرادی که می خواهند در حوزه گردشگری این کشورها فعالیت کنند برخی از ایرانی ها در این کشورها اقدام به خرید هتل کرده اند و ایرانی ها را از این طریق در هتلهای خود اسکان می دهند. این افراد در قالب شرکت هلدینگ در کشورهای دیگر نیز در بخش گردشگری سرمایه گذاری کرده اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.