تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 تیر 1397 - 14:49
کد خبر : 4185

​آذری جهرمی : بازگشت ۱۰۰ هزار گوشی توقیفی به بازار

​آذری جهرمی : بازگشت ۱۰۰ هزار گوشی توقیفی به بازار

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به وضعیت بازار موبایل گفت: تا ۱۰ روز آینده بازار موبایل متعادل خواهد شد و در همین راستا نیز ۱۰۰ هزار تلفن همراه توقیفی به بازار باز می‌گردد. به گزارش ایبِنا، محمدجواد آذری جهرمی در پایان جلسه هیئت دولت با اشاره به وضعیت بازار موبایل گفـت: تعادل در

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به وضعیت بازار موبایل گفت: تا ۱۰ روز آینده بازار موبایل متعادل خواهد شد و در همین راستا نیز ۱۰۰ هزار تلفن همراه توقیفی به بازار باز می‌گردد.

به گزارش ایبِنا، محمدجواد آذری جهرمی در پایان جلسه هیئت دولت با اشاره به وضعیت بازار موبایل گفـت: تعادل در بازار موبایل با بحث ارز رابطه و وابستگی دارد و بر اساس همین مسئله تصمیم گرفته شده در وزارت صنعت، معدن و تجارت برای گوشی های با قیمت زیر ۳۰۰ دلار از گروه دوم از سامانه نیما ارز تأمین می شود و برای گوشی های با قیمت بالاتر از این که جزو گروه سوم قرار می گیرد، قابل تعمیم است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه این تصمیم مقداری تکلیف بازار تلفن همراه را مشخص خواهد کرد، گفت: با پیگیری از نیازمندی های بازار تلفن همراه دو مسئله وجود داشت بخشی از تجهیزات درون گمرک بود که بنا شد تسهیل و ترخیص شود و در اختیار متقاضیان نهایی قرار بگیرد و به بازار عرضه شود.

آذری جهرمی افزود: بیش از ۱۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در حال توقیف است که بنا شد تعیین تکلیف و به بازار ارائه شود.

وی گفت : دستگاه قضایی اعلام آمادگی کرده تصمیمی که در کمیته نسبت به تلفن همراه گرفته می شود که متشکل از وزارتخانه های متشکل از وزارتخانه های مختلف است در خصوص نحوه واگذاری و عرضه آنها به بازار همکاری کنند.

آذری جهرمی افزود : با این دو کار تثبیت شرایط در بازار همراه را خواهیم داشت تا بتوانیم شرایط مناسبی را فراهم کنیم.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: البته پیش بینی کرده بودیم که در ۱۰ روز آینده بازار متعادل شود اما تصمیم گیری در این خصوص طولانی شد و امیدواریم هفته آینده تحقق یابد.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.