تاریخ انتشار : سه شنبه 26 تیر 1397 - 15:35
کد خبر : 4128

قیمت مرغ روند افزایشی گرفت

قیمت مرغ روند افزایشی گرفت

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی گفت: قیمت مرغ از یکی دو روز پیش روند افزایشی گرفته و قیمت کنجاله سویا و ذرت هم برای روشن شدن ارز یارانه‌ای که واردکنندگان گرفته‌اند، افزایش یافته است. محمد یوسفی در مورد آخرین وضعیت قیمت مرغ و نهاده‌های تولید در بازار خاطر نشان کرد: دو سه روزی است که

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی گفت: قیمت مرغ از یکی دو روز پیش روند افزایشی گرفته و قیمت کنجاله سویا و ذرت هم برای روشن شدن ارز یارانه‌ای که واردکنندگان گرفته‌اند، افزایش یافته است.

محمد یوسفی در مورد آخرین وضعیت قیمت مرغ و نهاده‌های تولید در بازار خاطر نشان کرد: دو سه روزی است که قیمت مرغ روند افزایشی گرفته و به سمت واقعی شدن می‌رود تا جایی که امروز قیمت هر کیلوگرم مرغ تازه در میدان بهمن تهران (محل توزیع عمده مرغ) به ۸ هزار تومان رسید.

وی افزود:، اما جالب اینجاست که قیمت هر کیلوگرم مرغ در غرفه‌های میدان میوه و تره‌بار همین امروز ۷۴۰۰ تومان است؛ چراکه قیمت در این غرفه‌ها دستوری است و نمی‌تواند از یک حدی بالاتر بفروشند.

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی به این نکته اشاره کرد که هم‌اکنون قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در استان‌های مختلف بین ۵ تا ۶ هزار تومان متغیر است که در تهران نیز بین ۵۷۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

یوسفی همچنین در مورد آخرین وضعیت قیمت دو نهاده مهم کنجاله سویا و ذرت به عنوان پایه خوراک مصرفی مرغداری‌ها نیز گفت: از چند روز پیش که وزارت صنعت تمام ثبت سفارش واردات نهاده تا مشخص شدن وضعیت واردکنندگانی که ارز یارانه‌ای گرفته‌اند، معلق کرد، قیمت‌ها روند افزایشی گرفته است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون هر کیلوگرم کنجاله سویا قیمت در بنادر بین ۲۶۰۰ تا ۲۷۰۰ تومان و هر کیلوگرم ذرت ۱۲۰۰ تومان است که باید تقریباً هر کیلوگرم ۲۰۰ تومان نیز قیمت حمل و نقل را تا درب مرغداری به آن اضافه کرد.

طی دو، سه ماه اخیر با افزایش قیمت ارز، دولت برای واردات کالا‌های اساسی از جمله نهاده‌هایی مانند کنجاله سویا و ذرت ارز یارانه‌ای اختصاص داد، اما متأسفانه گزارش‌های رسیده از پرورش‌دهندگان مرغ حاکی از آن بود که واردکنندگان نهاده ارز یارانه‌ای را در جیب خود گذاشته و همچنان قیمت کنجاله و ذرت را تا حدی بر اساس نرخ ارز آزاد محاسبه کرده و به افزایش قیمت‌ها دامن زده‌اند.

وزارت صنعت، معدن و تجارت برای روشن شدن تکلیف ارز‌های یارانه‌ای که به واردکنندگان طی چند ماه اخیر اختصاص یافته فعلاً ثبت سفارش را متوقف کرده تا مشخص شود این ارز کجا و صرف چه کاری شده است.

اختصاص ارز یارانه‌ای به واردات سیاست شکست‌خورده‌ای است که در چند سال گذشته و در حوزه‌های مختلف تجربه شده و به نظر می‌رسد، دولت برای کاهش قیمت تمام‌شده تولید باید فکر دیگری بکند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.