تاریخ انتشار : دوشنبه 17 اردیبهشت 1397 - 12:48
کد خبر : 396

بلاتکلیفی در بیمه مرکزی / رفتن یا ماندن همتی مساله این است

بلاتکلیفی در بیمه مرکزی / رفتن یا ماندن همتی مساله این است

بیمه مرکزی در استانه حضور دو سالگی عبدالناصر همتی، در حالیکه به نظر می رسد، ارامش مقطعی را تجربه می کند اما به زعم بسیاری، در حالتی از سکون و بلاتکلیفی قرار گرفته، شرایطی که پویایی و تحرک در آن رنگ بأخته است. به گزارش جیب نیوز، به زعم بسیاری حضور یکباره همتی در بیمه

بیمه مرکزی در استانه حضور دو سالگی عبدالناصر همتی، در حالیکه به نظر می رسد، ارامش مقطعی را تجربه می کند اما به زعم بسیاری، در حالتی از سکون و بلاتکلیفی قرار گرفته، شرایطی که پویایی و تحرک در آن رنگ بأخته است.

به گزارش جیب نیوز، به زعم بسیاری حضور یکباره همتی در بیمه مرکزی که با افشاء ناگهانی فیش های حقوقی همراه بود جایگاهی نبود که همتی انتظارش را می کشید ضمن اینکه حضور اولیه اش در بیمه مرکزی که دوازده سال به طول انجامید جاذبه ای برای وی باقی نگذاشته بود تا در حضور دوباره اش در این نهاد نظارتی به وی انگیزه ساختن و پویایی بدهد در نتیجه حفظ وضع موجود و برقراری ارامش نسبی تنها هنری است که همتی توانست در این دوره دوساله از خود برجای گذارد.

بی انگیزگی همتی در بیمه مرکزی در آنجا رخ می نماید که حدود یکسال است که رفتن همتی از بیمه مرکزی به فراسوی مرزها و در شرق دور نقل مجالس و محافل گشته و حتی برخی گمانه زنی ها نیز از حضور وی در بانک مرکزی هم خبر می دهند.

واقعیت آن است که زمزمه رفتن همتی در ردای سفیر چین خیلی زود مطرح شد چرا که بیش از یکسال از ریاستش بر نهاد نظارت بیمه ای نمی گذشت و این خود می تواند دلیلی بر این مدعا باشد که انگیزه ای برای خدمت در صنعت بیمه برای وی از همان ابتدا وجود نداشته است.

اما زمانی بلاتکلیفی همتی در ماندن و رفتن قابل تامل می شود که اساسا بی انگیزگی اقای رییس کل در فضای صنعت و بخصوص کارکنان بیمه مرکزی سایه می افکند و گویا کارکنان و مدیران در هاله ای از بلاتکلیفی و ابهام ایفای نقش می کنند.

تأثیر بی انگیزگی مدیران مردد در ماندن و رفتن بر تصمیم گیری های مدیریتی کاملا مشهود بوده ضمن اینکه اینگونه مدیران تمام تلاششان صرفا در حفظ وضعیت موجود است تا خرق عادت، نواوری و طرحی نو در انداختن.

محمد ابراهیم امین، رییس کل پیشین بیمه مرکزی اقدامات متعددی انجام داد و به زعم بسیاری تلاش کرد تا نظارت حداکثری را در دستور کار قرار دهد اگرچه عمر مدیریتش کوتاه بود و نافرجام.

اما عبدالناصر همتی بسیار با احتیاط بر روی ریل گذاری امین حرکت کرد و شاید بتوان گفت تدوین و تصویب آیین نامه حاکمیت شرکتی از معدود حرکات وی بوده است.

مشخصا باید بدین نکته نیز اشاره کرد که مدیران اقتصادی و دولتی که انگیزه ای در جایگاه مدیریتی خود ندارند و مدام عزم رفتن را در ذهن می پرورانند ضمن اینکه مجموعه تحت مدیریتشان دچار روزمرگی و بلاتکلیفی می شود، معمولا تلاش می کنند دوره مدیریتی خود را آرام جلوه دهند چرا که ساختن و پرداختن مد نظر انها نیست بلکه عمدتا یک ارامش نسبی را در دوره مدیریتی خود ایجاد می کنند این امر سبب می شود برای چالش های بنگاه اقتصادی چاره اندیشی های اساسی اندیشیده نشود و چه بسا مشکلات لاپوشانی شود، همین امرمشکلات ابن بنگاه را به دوره مدیریتی بعدی منتقل می کند.

گواه این مدعا عدم انتشار آمار ماهانه بیمه مرکزی است که معلوم نیست چرا از سال گذشته تا کنون متوقف شده است.

البته شکی نیست که کارنامه کاری همتی نشان داده وی مدیر استراتژیستی است و هنر خاصی در حفظ وضع موجود و ایجاد آرامش دارد؛ اما بیمه مرکزی نیازمند فرد مصممی است تا در همین فضای پر چالش اقتصادی ریل گذاری جدیدی را در مسیر توسعه بیمه ایجاد کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رضا چهارشنبه , ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۶

انصافا مطلب درستی هستش

مهرداد چهارشنبه , ۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲:۱۷

واقعا تردید در ماندن همتی باعث شده بیمه مرکزی کاملا منفعل باشه