تاریخ انتشار : شنبه 23 تیر 1397 - 8:33
کد خبر : 3911

قیمت جهانی طلا و مس کاهش یافت

قیمت جهانی طلا و مس کاهش یافت

روز جمعه با نگرانی از کاهش تقاضا به علت جنگ تجاری چین و آمریکا، قیمت مس لندن افت کرد و با تقویت دلار با بالا رفتن نرخ تورم آمریکا و تنش‌های تجاری، قیمت جهانی طلا کاهش یافت. به گزارش مهر؛ روز جمعه با نگرانی از کاهش تقاضا به علت جنگ تجاری چین و آمریکا، قیمت

روز جمعه با نگرانی از کاهش تقاضا به علت جنگ تجاری چین و آمریکا، قیمت مس لندن افت کرد و با تقویت دلار با بالا رفتن نرخ تورم آمریکا و تنش‌های تجاری، قیمت جهانی طلا کاهش یافت.

به گزارش مهر؛ روز جمعه با نگرانی از کاهش تقاضا به علت جنگ تجاری چین و آمریکا، قیمت مس لندن افت کرد و با تقویت دلار با بالا رفتن نرخ تورم آمریکا و تنش‌های تجاری، قیمت جهانی طلا کاهش یافت.

پیش‌خرید ۳ ماهه کس در بورس لندن ۰.۱ درصد افت کرد و به ۶۲۱۹.۵۰ دلار رسید.

جنگ تجاری بین واشنگتن و پکن، نگرانی‌هایی را در مورد تقاضای مس در بزرگترین مصرف‌کننده صنعتی این فلز، یعنی چین، به وجود آورده است.

نرخ قیمت خرید لحظه‌ای طلا، اسپات‌گلد، ۰.۱ درصد افت کرد و به ۱.۲۴۶.۱۱ دلار برای هر اونس رسید.

پیش‌خرید طلای آمریکا برای تحویل در ماه آگوست کمی افت کرد و به ۱.۲۴۶.۳۰ دلار رسید.

در سال منتهی به ژوئن قیمت‌های مصرف‌کننده آمریکا بیشترین رشد خود در ۶.۵ سال گذشته را ثبت کردند و دلالت بر آن داشتند که تورم به قدری افزایش خواهد یافت که فدرال‌رزرو بتواند به راحتی در مسیر خود برای افزایش نرخ بهره گام بردارد. این داده‌ها نرخ دلار را تقویت کرد و روز جمعه آن را به بالاترین میزان ۶ ماهه خود در برابر ین رساند.

قیمت‌های مس با نگرانی از افزایش احتمالی عرضه هم تحت فشار قرار گرفتند؛ اندونزی در روز پنج‌شنبه با شرکت فری‌پورت-مک‌موران و ریوتینتو، قراردادی منعقد کرد تا کنترل سهام دومین معدن بزرگ مس جهان را به دست بگیرد.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.